Miasto Sochaczew ogłosiło przetarg na zakup trzech autobusów elektrycznych oraz dwóch spalinowych, które pomieszczą min. 80 podróżnych. Pierwsze pojazdy powinny zostać dostarczone jeszcze w tym roku.
Sochaczew wymaga autobusów elektrycznych o długości 9-12 m, które pomieszczą min. 80 podróżnych, w tym 22 na miejscach siedzących. Zaplanowano trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Pojazdy mają być wyposażone w porty USB z podwójnym gniazdem do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, elektroniczną informację pasażerską, automatyczną informację zapowiedzi, kasowniki, monitoring.
Pojazdy powinny być wyposażone w silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Wymagane są magazyny energii elektrycznej o pojemności minimum 200 kWh, pozwalające na przejechanie przez autobus min. 150 km. Założono ładowanie magazynu energii autonomiczną ładowarką o mocy minimum 40 kW. Pełne naładowanie magazynu energii powinno nastąpić w czasie max 6 godzin. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia przewidziano stację ładowania autonomiczną, zainstalowaną w autobusie.
Długość pojazdów spalinowych określono na 9,5-10,5 m, a pojemność na 80 pasażerów, w tym min. 22 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi dwuskrzydłowych oraz silnik o mocy od 170 do 220 kW. Pojazdy również mają być wyposażone w porty USB z podwójnym gniazdem do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, elektroniczną informację pasażerską, automatyczną informację zapowiedzi, kasowniki, monitoring.
Termin składania ofert mija 31 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ostatnich trzech latach dostarczyły co najmniej trzy autobusy elektryczne bądź dwa spalinowe. O wyborze zdecydują w przypadku autobusów elektrycznych cena (60%), parametry techniczne (25%), zużycie energii elektrycznej (5%) oraz warunki gwarancji, w tym na magazyny energii (10%). Pod uwagę brane będą rodzaj pulpitu kierowcy, zawieszenia przedniego, podatność obsługowa poszycia bocznego, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi, rodzaj silnika (preferowane synchroniczne), rozwiązania konstrukcyjne silników elektrycznych układu napędowego (preferowane silników zabudowanych bezpośrednio w moście), wytrzymałość konstrukcyjna.
W przypadku autobusów spalinowych kryteria wyboru to cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Oceniane będą materiał konstrukcyjny szkieletu ramy podwozia, poszycia zewnętrznego nadwozia, podatność obsługowa poszycia bocznego, podział szyby przedniej, liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, zużycie paliwa, stopień stosowania oświetlenia LED, wysokość nadwozia autobusu, skrzynia biegów, ochrona osób przebywających w kabinie kierowcy i wytrzymałość konstrukcji nośnej, układ wydechowy spalin, zawieszenie osi przedniej.
Autobusy elektryczne mają zostać dostarczone do końca kwietnia 2020 r., a spalinowe – do końca listopada 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.