W ostatnich tygodniach firma Solaris pozyskała zamówienia na dostawę łącznie 22 autobusów elektrycznych do Włoch. Z tego 12 nowych Solarisów Urbino 12 electric trafi do klienta ATB z Bergamo, a 10 bateryjnych autobusów zamówił mediolański przewoźnik ATM.
Autobusy Solaris Urbino 12 electric zamówione przez ATB Bergamo oraz ATM Milano to bardzo zbliżone do siebie konstrukcje pod kątem parametrów technicznych. Dzięki zwycięstwu jakie odniósł ten pojazd w konkursie „Bus of the Year 2017” popularność modelu nieustannie wzrasta a podpoznański producent zdobywa coraz większe doświadczenie owocujące rosnącym zaufaniem wobec nowej technologii ze strony klientów.
Dostawcą osprzętu elektrycznego dla autobusów w obu kontraktach będzie firma Medcom. Urbino electric na rynek włoski będą napędzane osiami typu AVE 130 ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosuje nowoczesny pulpit dotykowy własnej konstrukcji.
Mimo podobnych preferencji odnośnie napędu i baterii, obaj przewoźnicy wybrali inny sposób uzupełniania energii w swoich elektrobusach. Urbino 12 electric dla ATB Bergamo wykorzystywać będzie do tego ładowarkę produkcji Medcom z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW. Z kolei ATM Milano wybrało ładowarki on-board również firmy Medcom o mocy 70 kW.
W przypadku ATB Bergamo pasażerowie będą mieli do dyspozycji 23 miejsc siedzących, z których 11 dostępnych jest z niskiej podłogi. Łącznie pojazdem mogą podróżować 74 osoby, o których komfort zadba klimatyzacja z funkcją automatycznego utrzymywania temperatury. Wnętrze autobusu oświetlone jest przy wykorzystaniu energooszczędnej technologii LED. Producent wyposaży również pojazdy w system monitoringu ATS składający się z 7–calowego monitora na konsoli środkowej, kamery wstecznej oraz kamer nad drzwiami. Wyposażenie pojazdów uzupełni system informacji pasażerskiej ułatwiający pasażerom znalezienie odpowiedniego przystanka.
Klient ATM Milano skonfigurował swój pojazd w taki sposób, że znalazło się w nim 26 miejsc siedzących z czego aż 14 dostępnych jest z niskiej podłogi. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa będzie rozbudowany system gaśniczy Fire Trace, obejmujący między innymi możliwość automatycznego gaszenia kontenera trakcyjnego. Podobnie jak ATB Bergamo, również przewoźnik z Mediolanu zamówił u polskiego producenta bardzo zaawansowany system monitoringu. W jego skład wchodzi 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10–calowy monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazd będzie wyposażony w system liczenia pasażerów.
Solaris do tej pory dostarczył do Włoch blisko 740 pojazdów. O ile dwanaście Solarisów Urbino 12 electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusami z Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane. W 2014 i 2015 do przewoźnika ATM Milano trafiło 125 autobusów Urbino12
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.