Najnowsze autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 wyjechały w poniedziałek na ulice Hamburga, wspomagając wysiłki miasta na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego. Dwa pojazdy z dziesięciu zamówionych kursują już w regularnym ruchu pasażerskim.
Wraz z autobusami dostarczanymi w poprzednich latach, flota elektrycznych solarisów w barwach Hochbahn do końca roku wzrośnie do 15 pojazdów. Elektrobusów będzie jednak więcej, bo równolegle do zamówienia z Bolechowa, 20 autobusów elektrycznych dostarcza do Hamburga Mercedes.
– Wraz z nowymi pojazdami konsekwentnie dążymy do przejścia na całkowicie bezemisyjną flotę autobusową. To chroni nasze środowisko, zapewnia lepszą jakość powietrza i wyznacza nowe standardy mobilności w mieście – podkreśliła Claudia Güsken, członek zarządu Hochbahn ds. operacyjnych i HR.
– Bardzo się cieszę, że dzięki naszym autobusom elektrycznym sukcesywnie zmierzamy do mobilności przyjaznej dla środowiska i ku bezemisyjnemu transportowi publicznemu. Elektryczne autobusy zapewniają czystsze powietrze i mniej hałasu. To podwójna korzyść dla każdego mieszkańca – powiedział prezes Solarisa, Javier Calleja, który przyjechał do hanzeatyckiego miasta na pierwszą podróż z pasażerami.
Dziesięć Urbino 12 electric zostało zamówionych przez Hochbahn w ubiegłym roku. Autobusy ładowane za pomocą wtyczki podczas pobytu w zajezdni mają gwarantowany zasięg 150 kilometrów. Trzydrzwiowy elektryczny Urbino 12 zabierze na pokład 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o mocy 240 kWh. Baterie zasilane są także poprzez rekuperację. Podczas hamowania dwa silniki elektryczne zamontowane przy osi napędowej zamieniają energię kinetyczną pojazdu z powrotem w energię elektryczną.