Aby usprawnić produkcję autobusów i ich testowanie przed dostarczeniem klientom, Solaris rozbudował w ostatnich latach infrastrukturę swojej fabryki w Bolechowie. Najważniejsze nowo wybudowane obiekty to magazyn części i park ładowania.
O szczegółach inwestycji pisaliśmy wczoraj. Przypomnijmy: budowę obydwu obiektów rozpoczęto w 2021 r. Nowy magazyn ma powierzchnię pięciokrotnie większą od poprzedniego (ponad 10 tysięcy metrów kwadratowych). Proces przyjmowania i wydawania części został w nim w dużym stopniu zautomatyzowany, dzięki czemu do obsługi każdego z poziomów antresoli wystarczą dwie osoby, a skompletowanie wyposażenia pojedynczego autobusu zajmuje zaledwie półtorej godziny.
Park ładowania autobusów elektrycznych powstał w miejscu dawnej stacji paliw. Pojazdy przeznaczone dla odbiorców z całej Europy (w tym również trolejbusy z modułem bateryjnym) będą tu ładowane i rozładowywane w celu sprawdzenia poprawności działania baterii oraz układu elektrycznego. Obiekt składa się z ośmiu stanowisk do ładowania (czterech pod dachem i czterech niezadaszonych) z ładowarkami różnych standardów.