W sierpniu tego roku Hamburger Hochbahn, jeden z największych w Niemczech przewoźników transportu publicznego, ogłosił listę potencjalnych dostawców 530 autobusów elektrycznych. Pojazdy mają zostać włączone do floty w Hamburgu w latach 2021-2025. Solaris, wybrany wtedy jako jeden z trzech potencjalnych dostawców, otrzymał już pierwsze zamówienie w ramach tego przetargu.
Współpraca Solarisa z Hamburgiem w obszarze transportu zeroemisyjnego rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu producent dostarczył do tego niemieckiego miasta dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym oraz osiemnaście Urbino 12 electric. Teraz, w ramach umowy ramowej na aż 530 autobusów elektrycznych, Solaris otrzymał pierwsze zamówienie na pięć autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz pięć autobusów elektrycznych o długości 18 metrów. Zgodnie z podpisaną umową elektrobusy trafią do Hamburga w październiku 2021 roku.
– Zaledwie kilka miesięcy temu wyraziłem nadzieję, że będziemy mieli szansę uczestniczyć w realizacji tego wyjątkowego w naszej branży przetargu dla Hamburger Hochbahn. Teraz możemy już potwierdzić, że pierwsze 10 egzemplarzy naszych elektrobusów zostało zamówionych. Wybranie naszej marki do współrealizowania zamówienia na 530 autobusów elektrycznych to kolejny ważny moment, dodatkowo umacniający naszą pozycję lidera rynku autobusów bezemisyjnych w Europie – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solarisa, odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i customer service.
Solaris dostarczy do Hamburger Hochbahn dwa modele ze swojego bezemisyjnego portfolio: Urbino 12 electric oraz Urbino 18 electric. Oba pojazdy w konfiguracji dla operatora z Hamburga będą posiadać silniki zintegrowane z osią napędową. Baterie wybrane przez przewoźnika to Solaris High Energy+, których ładowanie będzie możliwe poprzez klasyczny system plug-in. Ich zasięgi wynoszą nawet kilkaset kilometrów na jednym ładowaniu. W ramach dodatkowego rozwiązania pojazdy będą posiadać tzw. funkcję prekondycjonowania termicznego, która zapewnia optymalną temperaturę pojazdu podczas ładowania baterii. Na pokładzie Solarisów Urbino 12 electric może podróżować jednocześnie 70 pasażerów, a w przegubowych pojazdach – 107. Bezemisyjne, a przy tym wyjątkowo ciche autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację całopojazdową i zapewnią komfort podczas podróży zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
Przypomnijmy: w tym roku Hamburger Hochbahn ogłosił przetarg na dostawę łącznie 530 autobusów bateryjnych o długości 12 i 18 metrów, przewidzianych do dostarczenia w latach 2021-2025. Ostatecznie na liście potencjalnych dostawców znalazło się trzech producentów. Jednym z nich jest firma Solaris. Pojazdy będą zamawiane w transzach w ciągu najbliższych 5 lat.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.