Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris pokonuje Yutong w przetargu PKM Tychy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Solaris pokonuje Yutong w przetargu PKM Tychy
fot. Solaris Bus & Coach
Rozpisany w zeszłym roku przetarg PKM Tychy na nowe autobusy elektryczne doczekał się wyboru dostawcy 10 nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. Wiemy już, kto wziął udział w konkursie. Zwycięska firma zdobyła przewagę nad przegraną o zaledwie 1,5 punktu.

Na początku listopada minionego roku PKM Tychy ogłosiło zbieranie ofert w przetargu na zakup 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu MAXI w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. 13 stycznia oferty zostały otwarte i podane do publicznej wiadomości.

Przypominamy, że założony przez PKM Tychy budżet na zakup 10 autobusów elektrycznych to 34,44 mln złotych. Obie złożone w przetargu oferty zmieściły się w założonym budżecie. O współpracę z PKM Tychy konkurowały Solaris Bus & Coach, które wyceniło swoje usługi na 28 milionów złotych netto, oraz Busnex Poland (oficjalny przedstawiciel Yutong) z ceną 27,400 milionów złotych netto. Kontrakt zgarnie Solaris, który otrzymał w postępowaniu równo 70 punktów, pokonując w ten sposób Busnex, który otrzymał punktów 68,5 - stronom pozostało jedynie podpisać umowę.

Realizacja zamówienia została podzielona na trzy etapy, a ostatni z nich datowany na 31 maja 2026 roku zakłada dostarczenie całości zamówienia, które nie trafiłoby do zamawiającego w minionych etapach.

Warto przypomnieć, jakie wymagania spełnić musiały zgłaszające swoje usługi firmy. Podstawowym aspektem jest długość pojazdów, która miała mieścić się w przedziale od 11,8 do 12,2 metra. Autobusy powinny być również dostosowane do pomieszczenia co najmniej 80 pasażerów (w tym 25% miejsc siedzących).

Wymagana przez PKM Tychy minimalna moc jednostki napędowej to 160 kW. Autobusy mają mieć system rekuperacji energii oraz system ograniczenia prędkości do 70 km/h. Nominalna pojemność magazynu energii nie mniejsza niż 200 kWh. Magazyn energii ma umożliwić przejechanie na jednym ładowaniu co najmniej 260 kilometrów. Ładowanie baterii ma być możliwe poprzez złącze plug-in z mocą od 30 do 120 kW oraz poprzez pantograf odwrócony z mocą minimum 200 kW.

Autobusy będą monitorowane, klimatyzowane oraz ogrzewane. Pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej. Autobusy będą też w pełni niskopodłogowe z bezstopniową podłogą. Układ drzwi wejściowych to 2-2-2.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Otwarcie ofert w przetargu na pierwsze elektryki w Tychach

Komunikacja

Otwarcie ofert w przetargu na pierwsze elektryki w Tychach

Paulina Piziorska 14 stycznia 2025

Tychy kupują autobusy z kolejnym rodzajem napędu

Komunikacja

Tychy kupują autobusy z kolejnym rodzajem napędu

Jakub Rösler 19 listopada 2024

GZM będzie miała autobusy wodorowe. Dostawca wybrany

Komunikacja

GZM będzie miała autobusy wodorowe. Dostawca wybrany

Jakub Rösler 02 października 2024

GZM kupuje autobusy dla PKM Katowice oraz PKM Tychy

Komunikacja

Tychy mają nowe Solarisy

Komunikacja

Tychy mają nowe Solarisy

Jakub Rösler 17 stycznia 2024

Zobacz również:

Otwarcie ofert w przetargu na pierwsze elektryki w Tychach

Komunikacja

Otwarcie ofert w przetargu na pierwsze elektryki w Tychach

Paulina Piziorska 14 stycznia 2025

Tychy kupują autobusy z kolejnym rodzajem napędu

Komunikacja

Tychy kupują autobusy z kolejnym rodzajem napędu

Jakub Rösler 19 listopada 2024

GZM będzie miała autobusy wodorowe. Dostawca wybrany

Komunikacja

GZM będzie miała autobusy wodorowe. Dostawca wybrany

Jakub Rösler 02 października 2024

GZM kupuje autobusy dla PKM Katowice oraz PKM Tychy

Komunikacja

Tychy mają nowe Solarisy

Komunikacja

Tychy mają nowe Solarisy

Jakub Rösler 17 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5