W ostatnich tygodniach Solaris zdobył zamówienia na autobusy elektryczne na rynku szwedzkim. Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, zdecydował się na zakup łącznie 88 autobusów elektrycznych Solaris dla oddziałów obsługujących trzy regiony: Skåne, Värmland i Malmö. Zamówienia obejmują dostawę dwóch modeli: przegubowych Urbino 18 electric, a także Urbino 15 LE electric – autobusu zaprojektowanego z myślą o skandynawskim rynku, mogącego obsługiwać także trasy międzymiastowe. Dostawy zaplanowano na lata 2024 i 2025.
Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, złożyła nowe zamówienia na dostawę autobusów elektrycznych marki Solaris. To kolejny raz w krótkim czasie, kiedy szwedzki operator zdecydował się współpracę z Solarisem. Tym razem Nobina zamówiła łącznie 88 autobusów elektrycznych: 55 sztuk Urbino 15 LE electric w ramach inwestycji dla regionu Skane, 15 sztuk dla Värmland oraz 18 sztuk Urbino 18 electric dla floty obsługującej Malmö.
Autobusy zamówione dla regionów Skåne i Värmland to Solarisy Urbino 15 LE electric. Ten niskowejściowy, trzyosiowy model autobusu elektrycznego, przeznaczony do obsługi zarówno ruchu miejskiego, jak i podmiejskiego, zyskuje coraz większą popularność na szwedzkim rynku. Każdy z pojazdów będzie napędzany centralnym silnikiem o mocy 240 kW, zasilanym energią z baterii Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 560 kWh. Taka konfiguracja umożliwia płynną pracę przez cały dzień, z nocnym ładowaniem za pośrednictwem systemu plug-in. Kluczowe cechy tego modelu obejmują tzw. pakiet skandynawski, który dostosowuje pojazdy do trudnych warunków pogodowych. Operator zdecydował się na dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad drzwiami, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerów o zmierzchu. Wnętrze pomieści 52 pasażerów siedzących, w tym 8 miejsc siedzących bez dodatkowych stopni, co ma kluczowe znaczenie dla pasażerów niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi.
Z kolei dla regionu Malmö, Nobina wybrała model Urbino 18 electric, przegubowy autobus z napędem modułowym. Zbudowane w oparciu o nową architekturę modułowego systemu napędowego i najnowszą technologię baterii, autobusy dla Malmö będą wyposażone w silnik asynchroniczny o mocy 240 kW oraz baterie nowej generacji Solaris High Energy, umieszczone wyłącznie na dachu pojazdów.
Elektryfikacja transportu w Europie stale rośnie. Trend ten znajduje odzwierciedlenie również w Szwecji, na co wskazują nie tylko nowe kontrakty Solarisa, ale też wcześniejsze znaczące umowy, z dostawami zaplanowanymi jeszcze na 2024 rok, w tym 55 autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric dla Nobiny obsługującej podmiejski ruch w Sztokholmie oraz 23 autobusy Solaris dla VR Kristianstad.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.