Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Sosnowiec. Miasto chce płacić za taksówki, a nie za tramwaje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
06-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Sosnowiec. Miasto chce płacić za taksówki, a nie za tramwaje
Fot. MOs810, lic. CC A-SA 4.0/GNU
Prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński rozważa zastąpienie nocnych kursów autobusów i tramwajów… taksówkami. Miasto miałoby podpisać umowę z korporacją taksówkową i płacić za przejazdy pasażerów. Powodem jest poszukiwanie oszczędności.

Pomysł jest w we wstępnej fazie. Chęciński zapowiada, że sprawa musi zostać przedyskutowana z górnośląsko–zagłębiowskim ZTM–em, a do końca marca ma powstać raport w sprawie możliwych sposobów działań. Testowo zmiana miałaby zostać sprawdzona w czasie nocy w środku tygodnia.

Miasto zaoszczędziłoby na pieniądzach jakie płaci za nocną obsługę komunikacyjną Tramwajom Śląskim i przewoźnikom autobusowym. Pasażer zamawiałby taksówkę lub transport busem i płacił tyle, ile za bilet. Miasto rozliczałoby się z korporacją taksówkową. Według wyliczeń z ratusza mogłoby to być tańsze niż płacenie za wozokilometry tramwajowe. Tym bardziej, że, jak zauważają urzędnicy, bywają tramwaje, które w nocy jadą puste.

– Jeśli dużą część miasta można przejechać za ok. 20 zł, to jeśli do taksówki wsiądą cztery osoby, to koszt całego przejazdu może myć niższy niż koszt jednego wozokilometra tramwaju – przekonuje prezydent w rozmowie z TVN24.

Taksówki, za które płaci samorząd nie są wynalazkiem sosnowieckim. W Kielcach, od zeszłego roku, osoby powyżej 60 roku życia mogą dwa razy w miesiącu zamówić taksówkę na koszt miasta. Niewielkie pojazdy, takie jak busy, są też sposobem na poradzenie sobie z problemem ostatniej mili i przewozami tam, gdzie transport jest niezbędny, choć liczba osób, które z niego korzystają jest niewielka. W każdym przypadku jest to jednak uzupełnienie transportu publicznego, a nie zastąpienie go.

Sosnowiec wydaje na transport publiczny ok. 6,5 proc. bieżących wydatków miasta. Średnia dla Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii to ok. 4 proc. Warto jednak zauważyć, że w porównaniu do innych miast w Polsce oba te wskaźniki są niewielkie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5