Partner serwisu
Komunikacja

Sosnowiec testuje autobus wodorowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Sosnowiec

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Sosnowiec testuje autobus wodorowy
fot. UM Sosnowiec
PKM Sosnowiec rozpoczął kilkudniowe testy polskiego autobusu wodorowego NesoBus. Pojazd będzie można spotkać na trzech liniach 160S, 813 i 84.

Dwunastometrowy autobus, który może zabrać na pokład do 93 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących, będzie testowany na trzech liniach 160S, 813 i 84. – Lubimy sprawdzać nowe rozwiązania. Mamy już kilkadziesiąt autobusów elektrycznych, typu plug-in czy hybryd. Teraz czas sprawdzić możliwości autobusu napędzanego wodorem – wyjaśnia Marek Pikuła, prezes PKM-u Sosnowiec.

Autobus jest bardzo efektywny – zużywa około 8 kg wodoru na 100 km. Ma zasięg do 450 km, a samo tankowanie trwa zaledwie 15 minut.

Polski autobus wodorowy NesoBus miał swoją premierę 30 maja 2022 roku. Od tego czasu przemierza Polskę. Teraz przyszła pora na testy w ramach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Bardzo czekam na wyniki i raport przygotowany przez PKM Sosnowiec. Sam pojazd prezentuje się bardzo dobrze. Co najważniejsze, to zeroemisyjny pojazd, który nie emituje spalin i oczyszcza powietrze – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

– Autobus wodorowy tak naprawdę jest autobusem elektrycznym. Posiada własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca na bieżąco silniki elektryczne. Nie ma żadnego procesu spalania – opisuje Maciej Nietopiel, prezes NesoBusa, wiceprezes zarządu w ZE PAK.

– To bardzo komfortowy autobus, który łatwo się prowadzi. Można go porównać do klasycznego autobusu elektrycznego – opowiada Robert Kazimirski, kierowca PKM Sosnowiec, który testuje pojazd.

W zbiornikach NesoBusa znajduje się zielony wodór. Wytwarzany jest z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej jedynie parę wodną, która pod wpływem temperatury przeistacza się w wodę.

– NesoBus jest idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców miast, likwiduje emisję trujących substancji – poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM 2,5 – dodaje prezes Nietopiel.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wodorowy Solaris w wersji przegubowej na testach w Krakowie

Komunikacja

Wodorowy Solaris w wersji przegubowej na testach w Krakowie

inf. pras. MPK Kraków 05 lutego 2024

MPK Poznań kupi mniej autobusów wodorowych?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wodorowy Solaris w wersji przegubowej na testach w Krakowie

Komunikacja

Wodorowy Solaris w wersji przegubowej na testach w Krakowie

inf. pras. MPK Kraków 05 lutego 2024

MPK Poznań kupi mniej autobusów wodorowych?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5