Trwają intensywne prace przy budowie nowej trasy tramwajowej w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze. – Wykonawca zgodnie z założeniem harmonogramu planuje zgłosić inwestycję do odbioru końcowego pod koniec roku. Liczymy na uruchomienie liniowego ruchu tramwajowego jeszcze w tym roku – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Jak informują Tramwaje Śląskie, budowa wkroczyła w końcową fazę prac. – Cały układ torowy jest zrealizowany, a torowisko zostało już podbite. Obecnie wykonywane są prace wykończeniowe budynku podstacji trakcyjnej oraz związane z układem zasilania trakcji i zbrojeniem trakcji napowietrznej – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Na przełomie października i listopada układana będzie ostatnia warstwa ścieralna na jezdniach na wiadukcie w ciągu Braci Mieroszewskich. – Równocześnie do końca listopada prowadzone będą roboty brukarskie na peronach, chodnikach i ścieżce rowerowej – dodaje Zowada. Do tego sadzone będą krzewy i drzewa, torowisko będzie dalej wypełniane kruszywem granitowym, szlifowane będą szyny przed dopuszczeniem do ruchu po przejazdach testowych.
Tramwaje Śląskie zapewniają, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. – Przejazdy testowe planowane są pod koniec listopada. Generalny wykonawca zgodnie z założeniem harmonogramu planuje zgłosić inwestycję do odbioru końcowego pod koniec roku. Liczymy na uruchomienie liniowego ruchu tramwajowego jeszcze w tym roku. Przypomnę, że zgodnie z umową termin graniczny to 28 stycznia 2023 r. – dodaje Zowada.
Umowa na budowę ok. 3 km nowej trasy z
ostała podpisana w kwietniu 2020 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty. Torowisko prowadzi od istniejącej pętli linii 15, w tunelu pod ul. Braci Mieroszewskich, równolegle do Białostockiej, następnie wzdłuż al. Paderewskiego oraz ul. Marszałka Rydza-Śmigłego. Pętlę zaplanowano na rondzie Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Braci Mieroszewskich i 11 Listopada. Jednym z elementów trasy jest
przejście torowiska pod ul. Braci Mieroszewskich. Formalnie powstaje tu obiekt o nazwie „węzeł przesiadkowy – wiadukt”.