Stadler podpisał umowę z Ferrovie Luganesi (FLP) na dostawę dziewięciu tramwajów dwusystemowych z opcją na kolejne trzy pojazdy. Od 2020 r. będą one obsługiwać kolejową linię regionalną między Luganbo a Ponte Tresa w najsłoneczniejszej części Szwajcarii.
Kontrakt obejmuje dostawę dziewięciu siedmioczłonowych tramwajów dwysystemowych Tramlink przystosowanych do obsługi sieci o metrowym rozstawie szyn. Umowa zawiera też opcję na kolejne trzy pojazdy. – Ten zakup to duży krok na przód. Każdy pojazd pomieści 300 pasażerów, którzy będą mogli podróżować w klimatyzowanych wnętrzach, z niską podłogą na całej długości – powiedział Roberto Ferroni, dyrektor FLP. W trakcie negocjacji jest też kontrakt na 25-letnie utrzymanie pojazdów.
Pojazdy łączą sobie cechy tramwaju i pociągu, dzięki czemu pasażerowie nie muszą przesiadać się między środkami transportu. Długość pojazdów to 45,4 m, a ich szerokość wynosi 2,4 m. Siedmioczłonowe Tramlinki są dwukierunkowe i mogą pomieścić 228 pasażerów stojących i 70 podróżnych na miejscach siedzących. Z każdej strony znajduje się osiem par podwójnych drzwi. Pojazdy mogą jeździć w trakcji podwójnej, zapewniając miejsce dla blisko 600 pasażerów. Prędkość maksymalna to 80 km/h.
Nowe pojazdy są odpowiedzią na wzrastający popyt oraz planowany rozwój sieci. Pasażerów zaczną wozić w 2020 r., zastępując w całości obecnie eksploatowane pojazdy Be 4/12 z 1978 r. W początkowej fazie pojazdy będą kursować na trasie z Lugano do Ponte Tresa. Od 2027 r. będą korzystać z 2,3-kilometrowego tunelu pod centrum Lugano. Docelowo natomiast będą jeździć także na nowym odcinku torów między Bioggio i Manno.
Więcej o idei tramwajów dwusystemowych pisaliśmy
tutaj.