Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Stadler kończy kontrakt dla Ostrawy. Ostatni tramwaj wyruszył z Siedlec

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
24-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Stadler

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Stadler kończy kontrakt dla Ostrawy. Ostatni tramwaj wyruszył z Siedlec
fot. Stadler Polska
Ostatni z 40 zamówionych przez DPO Ostrawa tramwajów typu Tango NF2 «nOVA» opuścił siedlecki zakład i został przekazany przewoźnikowi. Tym samym pierwszy kontrakt tramwajowy realizowany przez Stadler Polska w Siedlcach został zakończony z sukcesem.

Stadler Polska podpisał umowę z czeskim przewoźnikiem Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 tramwajów typu Tango NF2, z opcją na kolejne dziesięć pojazdów, w 2017 roku. Zamówienie było pierwszym w historii siedleckiego zakładu kontraktem na budowę tramwajów. Przy jego realizacji spółka współpracowała z zakładem Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej, specjalizującym się w produkcji stalowych pudeł do produkcji tramwajów.

Zamówione pojazdy były przekazywane przewoźnikowi sukcesywnie od wiosny 2018 roku. Po odbyciu testów i uzyskaniu homologacji zostały wprowadzane do eksploatacji w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów i wyróżniają najwyższą niezawodnością. – Rozpoczęcie produkcji tramwajów w siedleckim zakładzie było dla nas nowym doświadczeniem, w którym potwierdziliśmy nasze kompetencje techniczne i jakościowe. Wiemy, że nasze tramwaje przypadły do gustu mieszkańcom Ostrawy i bardzo się z tego cieszymy. Jesteśmy przekonani, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu i dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Zakład Stadler Polska, znany dotychczas przede wszystkim z produkcji pociągów typu Flirt, obok zamówień na te pojazdy, realizuje obecnie kolejne zamówienia na tramwaje – dla Krakowa, Brunszwiku i Lipska.

Pojazdy Tango NF2 «nOVA» zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu Tango, który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano o niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynku zadecydowała przewaga techniczna. Tramwaj Tango NF2 «nOVA», jak zapewnia producent, to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość 80 km/h.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przestrzeń

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przemysław Farsewicz 02 października 2022

Ostrawa odbiera pierwszy tramwaj od Škody i prezentuje cztery nowe

Komunikacja

Škoda dostarczyła do Ostrawy pierwszy nowy tramwaj

Komunikacja

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Przestrzeń

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Witold Urbanowicz 16 sierpnia 2021

Ostrawa wyda ponad 60 mln zł na remonty infrastruktury tramwajowej

Przestrzeń

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Komunikacja

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Zobacz również:

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przestrzeń

Tramwajem za Ostrawę. Wraca idea budowy linii do Karwiny

Przemysław Farsewicz 02 października 2022

Ostrawa odbiera pierwszy tramwaj od Škody i prezentuje cztery nowe

Komunikacja

Škoda dostarczyła do Ostrawy pierwszy nowy tramwaj

Komunikacja

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Przestrzeń

Powstają tramwaje Škody dla Ostrawy

Witold Urbanowicz 16 sierpnia 2021

Ostrawa wyda ponad 60 mln zł na remonty infrastruktury tramwajowej

Przestrzeń

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Komunikacja

Tramwaje w Ostrawie zaoszczędzą dziewięć sekund

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5