Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych rozpisało przetarg na dostawę pięciu elektrobusów. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku. To kolejny zakup w ramach programu Zielony Transport Publiczny.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 79 osób, z czego min. 36 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2, otwierane do środka. Autobus powinien posiadać niską podłogę na całej długości, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są nagłośnienie, poręcze ze stali nierdzewnej, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, wi-fi, klimatyzacja, ogrzewanie wodne wspomagane urządzeniem grzewczym zasilanym olejem napędowym (zbiornik min. 35 l), biletomat, monitoring, kamery zewnętrzne, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z ekranami LED, LCD i systemem zapowiedzi. Zamawiający preferuje rozwiązania przestrzeni pasażerskiej bez zabudowy wieżowej w tylnej części autobusu.
Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW z funkcją odzysku energii podczas energii i ograniczania prędkości maksymalnej do 70 km/h. Zamawiający nie dopuszcza zastosowanie silnika/silników zainstalowanych w piastach kół osi napędowej. Łączna pojemność magazynu energii wynosić ma min. 200 kWh, a energia dostępna dla użytkownika nie może być mniejsza niż 160 kWh. Wymagany zasięg to min. 200 km. Przewidziano ładowanie plug-in za pomocą ładowarki zewnętrznej oraz za pomocą pantografu Schunk. Ładowanie w systemie Plug-in prądem o mocy w skali od 20 kW do 120 kW, a w przypadku pantografu – w skali od 60 kW do 200 kW.
Oferowane autobusy nie mogą być prototypami. Pojazd musi znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz być wyprodukowany w podobnej kompletacji w co najmniej pięciu egzemplarzach.
Termin składania ofert mija 10 marca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej pięciu elektrobusów lub autobusów, w którym napęd wspomagany jest silnikiem elektrycznym. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (5%) oraz ocena techniczno-eksploatacyjna (35%). Pod uwagę brane będą pojemność magazynu energii, sposób zabudowy magazynu energii (preferowany na dachu), materiał elementów konstrukcyjnych, materiał poszycia zewnętrznego, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, gwarancja zasięgu.
Na dostawy przeznaczono 15 miesięcy. Pierwsze trzy pojazdy powinny przyjechać po 12 miesiącach. Autobusy miałyby obsługiwać linię nr 1 (na której jeden autobus pokonuje nieco ponad 338 km, w tym 177 km na I zmianie i 162 km na II zmianie, a drugi – 296 km, w tym 168 km na I zmianie i 127 km na II zmianie).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.