Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych rozstrzygnęło przetarg na dostawę pięciu elektrobusów. Tym razem o wyborze zdecydowały nie cena, a kryteria techniczne. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 79 osób, z czego min. 36 na miejscach siedzących. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Wymagany zasięg to min. 200 km. Przewidziano ładowanie plug-in za pomocą ładowarki zewnętrznej oraz za pomocą pantografu Schunk. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął na początku kwietnia. Wystartowały trzy firmy. Solaris wycenił dostawy na 13,284 mln zł, Volvo – 15,191 mln zł, a MAN – 15,230 mln zł. Wszyscy producenci zmieścili się w budżecie określonym na 16,298 mln zł brutto.
Wczoraj (23 czerwca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. O wyborze decydowały cena (60%), gwarancja (5%) oraz ocena techniczno-eksploatacyjna (35%). Pod uwagę brano pojemność magazynu energii, sposób zabudowy magazynu energii (preferowany na dachu), materiał elementów konstrukcyjnych, materiał poszycia zewnętrznego, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, gwarancja zasięgu.
Wygrał MAN, który złożył najdroższą ofertę – firma zdobyła jednak zdecydowaną przewagę w kryteriach technicznych. MAN zdobył 89,3 pkt. (w tym 32 w kryteriach technicznych i 5 w gwarancji), Solaris – 87 (22 w kryteriach technicznych i 5 w gwarancji), a Volvo – 71,97 (18 w kryteriach technicznych i 1,5 w gwarancji). Teraz wybór musi się uprawomocnić.
Na dostawy przeznaczono 15 miesięcy. Pierwsze trzy pojazdy powinny przyjechać po 12 miesiącach. Autobusy miałyby obsługiwać linię nr 1. Zakup jest finansowany ze środków programu Zielony Transport Publiczny.