Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych otworzyło oferty w przetargu na dostawę pięciu elektrobusów. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku. O zamówienie ubiega się trzech producentów. To kolejny zakup w ramach programu Zielony Transport Publiczny.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 79 osób, z czego min. 36 na miejscach siedzących. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Wymagany zasięg to min. 200 km. Przewidziano ładowanie plug-in za pomocą ładowarki zewnętrznej oraz za pomocą pantografu Schunk. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (4 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Solaris wycenił dostawy na 13,284 mln zł, Volvo – 15,191 mln zł, a MAN – 15,230 mln zł. Wszyscy producenci zmieścili się w budżecie określonym na 16,298 mln zł brutto.
O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (5%) oraz ocena techniczno-eksploatacyjna (35%). Pod uwagę brane będą pojemność magazynu energii, sposób zabudowy magazynu energii (preferowany na dachu), materiał elementów konstrukcyjnych, materiał poszycia zewnętrznego, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, gwarancja zasięgu.
Na dostawy przeznaczono 15 miesięcy. Pierwsze trzy pojazdy powinny przyjechać po 12 miesiącach. Autobusy miałyby obsługiwać linię nr 1 (na której jeden autobus pokonuje nieco ponad 338 km, w tym 177 km na I zmianie i 162 km na II zmianie, a drugi – 296 km, w tym 168 km na I zmianie i 127 km na II zmianie).