Firma reklamowa Ströer rozpoczęła modernizację systemu reklam na Racławickiej i Polu Mokotowskim. Docelowo, jak informuje Metro, zmiany mają objąć wszystkie stacje I linii.
Prace, jak pisaliśmy,
rozpoczęły się na Politechnice. Zdemontowano stare billboardy – w ich miejsce, po wyczyszczeniu ścian, pojawiły się nowe, znacznie większe nośniki reklamowe. Prace jeszcze nie zakończyły się: do demontażu pozostają zamontowane pod stropem rzutniki do infoscreenów, w ścianach zatorowych pozostały jeszcze dziury po starych tablicach. – Naprawa ścian zatorowych jest etapem modernizacji – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.
Teraz prace przeniosły się na stacje Pole Mokotowskie i Racławicka, gdzie można obserwować rzadki widok braku reklam. – Przewiduje się, że prace potrwają ok. 7-10 dni roboczych, jednakże dostępność stacji z uwagi na nocne jazdy pociągów ma wpływ na ten czas. Modernizacja nośników planowana jest na wszystkich stacjach I linii metra – mówi Bartoń.
Docelowo nowe reklamy będą podświetlone diodami LED. Nowe rozwiązanie zaliczyło jednak falstart – okazało się, że reklamy oślepiają wjeżdżających na stację maszynistów i podświetlenia trzeba było szybko wyłączyć. Jednak nie na długo. – Prace nie zostały jeszcze zakończone. Podświetlenie reklam będzie funkcjonowało identycznie jak rzutniki infoscreen. Przed wjazdem pociągu na stacje nastąpi wygaszenie oświetlenia – mówi Anna Bartoń.