Gmina Swarzędz rozpisała przetarg na dostawę pięciu nowych elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Pierwsze pojazdy pojawią się w ciągu roku od podpisania umowy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrobusów klasy maxi. Zamawiający wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m i szerokości 2,5-2,55 m. Wymagany układ drzwi to 2-2-2, z wejściem na wysokości 320-390 mm. Pojazdy mają pomieścić min. 80 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Przewidziano okna odsuwne lub uchylne, miejsce na przewóz wózka, ogrzewanie elektryczne wspomagane agregatem grzewczym zasilanym paliwem płynnym ze zbiornika paliwa o pojemności min. 35-50 dm3 , o mocy nie mniejszej niż 18 kW, nagłośnienie i system zapowiedzi automatycznych, system liczenia pasażerów, kasowniki (oraz dodatkowy kompletny system Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej w standardzie dla tzw. „modelu gminnego” wraz z instalacją umożliwiającą pełną integrację z systemem PEKA), diodowe tablice informacyjne i tablica LCD, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobus ma być napędzany centralnie umieszczonym asynchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy min. 150 kW. Pojazd musi być wyposażony w baterie trakcyjne w technologii NMC o pojemności nominalnej minimum 275 kWh (jeśli w czasie min. 5-letniej gwarancji spadnie poniżej 80%, wykonawca będzie musiał je wymienić). Zasięg określono na min. 200 km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki zewnętrzną ładowarką stacjonarną o mocy od 60 do 120 kW oraz systemem pantografowym o mocy min. 200 kW. Pojazd musi być wyposażony w automatyczną funkcję wyłączenia systemów/urządzeń (np. układu klimatyzacji/ogrzewania), maksymalizującą zasięg autobusu, aktywowaną przy poziomie naładowania baterii trakcyjnej między 15% a 20%.
W zakresie infrastruktury przewidziano dostawę dwóch dwustanowiskowych ładowarek, umożliwiających ładowanie plug-in z mocą 60 kW (dwa pojazdy) lub 120 kW (jeden pojazd). Wykonawca ma też zamontować stację transformatorową o mocy min. 300 kW do zajezdni na Garbarach.
Termin składania ofert mija 6 lutego. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały minimum dwie dostawy co najmniej dwóch autobusów z napędem wyłącznie elektrycznym. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz parametry techniczno-eksploatacyjne (40%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia; materiał poszycia zewnętrznego nadwozia; Wysokość od podłoża bez załączonego układu przyklęku (preferowany przedział 320-350 mm); Wysokość od podłoża (bez załączonego układu przyklęku); zużycie energii; technologia oświetlenia autobusu; gwarancja trwałości baterii.
W terminie 12 miesięcy od zawarcia umowy przewidziano dostawę trzech autobusów oraz dwóch ładowarek. Na dostawę pozostałych pojazdów przeznaczono 24 miesiące, jednak nie wcześniej niż 2 stycznia 2025 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.