Świdnik ogłosił przetarg na zakup trzech autobusów wodorowych o długości ok. 12 m. Na ich dostawy przeznaczono 12 miesięcy. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i dostarczenie trzech fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów wodorowych o długości 11,5-12,5 m. Pojazdy mają być przystosowane do min. 15-letniej eksploatacji. Pojemność określono na min. 85 pasażerów, z czego 29 na miejscach siedzących (w tym dwa uchylne). Wymagany układ drzwi: 2-2-2. Pojazd powinien posiadać niską podłogę na całej długości przewidzianej dla pasażerów stojących, a wejście powinno znaleźć się na wysokości maks. 325 mm. Przewidziano wydzieloną przestrzeń na wózek, miejsce pod montaż biletomatu. Pojazdy będą klimatyzowane, wymagane są ogrzewanie wodne wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia układu napędowego i pompa ciepła, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, okna przesuwne bądź uchylne, poręcze w kolorze żółtym (lub innym uzgodnionym z zamawiającym), system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED, system automatycznych zapowiedzi, nagłośnienie, biletomat na karty, monitoring z kamerami wewnętrznymi i zewnętrznymi, system liczenia pasażerów.
Wymagane są silnik umieszczony centralnie o mocy netto minimum 160 kW lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy netto minimum 220 kW. W przypadku zastosowania silników w osi napędowej zamawiający wymaga aby falownik był tego samego producenta co silniki trakcyjne. Układ sterujący pracą silnika ma być wyposażony w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80 km/godz. z możliwością zmiany. Czas tankowania wodorem określono na 12 minut, a minimalny zasięg określono na 300 km. Wymagane jest ogniwo paliwowe zamontowane na dachu o mocy min. 70 kW netto. Poza tym zamawiający oczekuje dodatkowych magazynów energii – z rekuperacją energii podczas hamowania.
Termin składania ofert mija 14 lipca. Startować mogą firmy, które wykażą, że dostarczyły – także na testy – co najmniej jeden autobus wodorowy, który w czasie jazd liniowych pokonał min. 1000 km. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji i rękojmi całopojazdowej, okres gwarancji i rękojmi na ogniwa wodorowe, zużycie wodoru, podział szyby przedniej.
Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy. Zakup jest dofinansowany w ramach programu Zielony transport publiczny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.