Świdnik otworzył oferty w przetargu na dostawę trzech 12-metrowych autobusów. Miasto ma w czym wybierać, choć pod względem ceny wyróżnia się – mający fabrykę w pobliskim Lublinie – Arthur Bus.
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i dostarczenie trzech fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów wodorowych o długości 11,5-12,5 m. Pojemność określono na min. 85 pasażerów, z czego 29 na miejscach siedzących. Wymagane są silnik umieszczony centralnie o mocy netto minimum 160 kW lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy netto minimum 220 kW. Czas tankowania wodorem określono na 12 minut, a minimalny zasięg określono na 300 km. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (11 sierpnia) minął termin składania ofert. Konkurencja jest zawzięta. Najniższą ofertę – na kwotę 9,855 mln zł brutto – złożył
Artur Bus, który zaproponował też długie okresy gwarancyjne (84 miesiące gwarancji całopojazdowej i 120 miesięcy na ogniwa wodorowe). Huta Stalowa Wola Oddział Autosanu proponuje 12,409 mln zł i odpowiednio 36 oraz 48 miesięcy gwarancji, Solaris – 12,491 mln zł, 60 i 72 miesiące gwarancji, a PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy – 12,505 mln zł, 84 i 120 miesiące gwarancji.
Budżet wynosi 11,439 mln zł. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji i rękojmi całopojazdowej, okres gwarancji i rękojmi na ogniwa wodorowe, zużycie wodoru, podział szyby przedniej. Wszystkie firmy zaproponowały zużycie wodoru równe bądź poniżej 6 kg / 100 km oraz podział szyby przedniej. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy. Zakup jest dofinansowany w ramach programu Zielony transport publiczny.