Pierwsza w pełni zautomatyzowana linia metra w Sydney zostanie otwarta w 2019 r. Thales wyposaży ją w system sterowania ruchem oraz system łączności w ramach pierwszego etapu największego projektu modernizacji transportu publicznego w Australii.
Firma zaprojektuje i wdroży centralny system sterowania ruchem oraz system łączności dla pierwszej w pełni zautomatyzowanej linii metra w Australii, która zostanie uruchomiona na początku 2019 roku. W godzinach szczytu pociągi na tej trasie będą jeździły z częstotliwością co 4 minuty. Thales jest kluczowym dostawcą obu systemów dla konsorcjum Northwest Rapid Transit.
Przybliżona wartość kontraktu na budowę pierwszego etapu linii Sydney Metro Northwest wynosi 5,5 miliardów euro. Celem inwestycji jest wybudowanie systemu liczącego w sumie 36 km tras z ośmioma nowymi stacjami oraz modernizacją pięciu już istniejących. Dodatkowo przy węzłach komunikacyjnych zostanie zbudowanych ok. 4 000 miejsc parkingowych. Rząd Nowo Południowej Walii zapowiedział, że metro będzie przebiegało od stacji Sydney Metro Northwest przez Sydney Harbour, aż do podziemnych stacji dzielnic biznesowych (CBD), kończąc w południowo-zachodnim rejonie Bankstown.
Thales wnosi do Australii doświadczenie w projektach zdobytych podczas współpracy z Londynem, Paryżem, Dubajem czy Hong-Kongiem. Centralny System Sterowania Ruchem zapewni płynne funkcjonowanie ruchu kolejowego oraz pozwoli na kontrolę procesów oraz danych w czasie rzeczywistym dla wielu systemów, przy zagwarantowaniu kompleksowego obrazu całej sieci. Natomiast system łączności to połączenie danych nt. adresów publicznych, systemów informacji pasażerskiej, wideonadzoru CCTV oraz cyfrowych tablic informacyjnych. Scentralizowany system komunikacji pozwoli na w pełni zintegrowane podejście do kwestii zarządzania informacją.
Thales pomaga operatorom transportu miejskiego zwiększyć przepustowość i oferuje nowe usługi, dzięki którym transport publiczny staje się jeszcze bardziej atrakcyjny. Thales nadzoruje ponad 100 linii metra w 46 miastach na świecie.