Szczecin planuje kontynuować inwestycję związaną z budową torowiska tramwajowego na ulicy Szafera. W drugim etapie tej inwestycji, ma zostać wykonany brakujący fragment toru, od pętli na Szafera do pętli tramwajowej Krzekowo. Miasto chciało pozyskać na ten cel fundusze z Polskiego Ładu, ale otrzymało pieniądze tylko na część drogową. Mimo to inwestycja ma zostać zrealizowana w całości.
W grudniu zeszłego roku Szczecin oddał do użytku zupełnie nowy fragment trasy tramwajowej, która biegnie na ulicy Szafera. Odcinek od Ronda Olszewskiego do nowej pętli na Szafera jest już obsługiwany zarówno przez tramwaje, jak i autobusy. Nie jest to jednak koniec całej inwestycji, ponieważ ma mieć ona dalszą część.
Polski Ład nie pomógł tramwajom
Stolica Pomorza Zachodniego chce kontynuować budowę torowiska oraz dwukierunkowej drogi w kierunku Krzekowa. Docelowo nowa trasa tramwajowa ma wpinać się w istniejącą sieć tramwajową właśnie przy pętli na Krzekowie.
Szczecin chciał pozyskać środki na realizację tej inwestycji w ramach pierwszej edycji funduszu inwestycji strategicznych, który jest częścią większego projektu jakim jest Polski Ład.Po opublikowaniu wyników pierwszego naboru
(aktualnie kończy się kolejny), okazało się, że miasto otrzymało fundusze, ale tylko na drogową część inwestycji. Już wtedy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta Szczecin ds. inwestycji, zwracał uwagę na to, że inwestycja ta ma sens tylko jeśli jej części będą realizowane łącznie, a więc jednocześnie zostanie zbudowana nowa droga, a także torowisko tramwajowe.
Miasto zrealizuje całość zadania
Teraz przedstawiciele miasta zapowiadają, że zostanie zrealizowana całość zadania, a więc budowa przedłużenia ulicy Szafera, a także nowego odcinka torowiska. Jak mówił nam w listopadzie Piotr Zieliński, szacunkowa wartość całej inwestycji to ponad 120 milionów złotych. Na część drogową Szczecin otrzymał kwotę przekraczającą 56 milionów złotych. Resztę miasto musi wyłożyć z własnej kieszeni.
– Inwestycja związana z kolejnym etapem przebudowy ul. Szafera, jest na etapie przygotowania do ogłoszenia przetargu. Przetarg powinien zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach. Zadanie będzie realizowane całościowo. To znaczy, że oprócz części drogowej do ul. Sosabowskiego, wybudowane zostanie również torowisko, które połączy się z istniejącym torowiskiem w ciągu ul. Żołnierskiej. Miasto część torową zrealizuje z własnych środków – przekazał nam Piotr Zieliński.
600 metrów nowego torowiska z dwoma przystankami
Rzecznik dodał też, że w ramach nowego zadanie ma powstać około 600 metrów nowego torowiska, a na nowej części trasy zostaną wybudowane dwa nowe przystanki tramwajowe.
– W Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecin, na realizację tego zadania wpisano szacunkową kwotę w wysokości 98 420 273 zł. Natomiast obiektywnie patrząc, z uwagi na rosnące koszty i sytuację gospodarczą liczymy się z tym, że kwoty w ofertach przetargowych mogą być wyższe – przekazał nam rzecznik prasowy ds. inwestycji.