Partner serwisu
Komunikacja

Szczecin: Chcemy 30 nowych tramwajów. Mniejsza z jakich środków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
28-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin: Chcemy 30 nowych tramwajów. Mniejsza z jakich środków
fot. Tramwaje Szczecińskie
Szczecin chce pozyskać co najmniej 30 w pełni niskopodłogowych tramwajów, niezależnie od tego, z jakich środków zewnętrznych sfinansuje ten zakup. Samorząd planuje aplikować o środki z programu FEnIKS oraz z KPO. Miasto zaciągnie też pożyczkę na Zieloną Transformację Miast, z której można finansować inwestycje tramwajowe.

W ostatnich tygodniach szeroko pisaliśmy o działaniach Szczecina, który bardzo mocno, choć jednocześnie bardzo późno, zintensyfikował swoje działania dotyczące chęci pozyskania nowych tramwajów niskopodłogowych. Samorząd ma w planach zakupy co najmniej 30 nowych tramwajów, zarówno jedno- jak i dwukierunkowych.

Miasto chce nabyć 10 wagonów dwukierunkowych oraz 20 wagonów jednokierunkowych z wykorzystaniem różnych środków. Pierwsze zapowiedzi Szczecina mówiły o tym, że samorząd spróbuje pozyskać środki z programu FEnIKS na zakup 4 dwukierunkowych tramwajów, natomiast kilka dni później ogłoszono, że miasto będzie próbowało pozyskać środki na zakup 8 tramwajów dwukierunkowych z konkursu w ramach KPO, co ma być możliwe dzięki… rozpoczęciu prac nad Strefą Czystego Transportu. O zbieżność, bądź nie, tych planów zapytaliśmy szczeciński magistrat.

– Na tym etapie chcielibyśmy aby do Szczecina trafiło 30 pojazdów. Jeśli starczy środków i będą możliwości budżetowe być może więcej. Natomiast czy pojawią się one w ramach środków z KPO czy FENIKS nie ma aż takiego znaczenia. Dlatego spółka Tramwaje Szczecińskie oraz służby miasta pracują nad takim złożeniem dokumentów, które pozwolą sięgnąć po maksymalne duże dofinansowania – mówi Łukasz Kolasa, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Szczecin.

Kolasa przekazał nam również, że samorząd chce kupić tramwaje o długości w przedziale 30-33 metry, które będą w pełni niskopodłogowe.

Kilka dni temu Rada Miasta Szczecin wyraziła zgodę nad rozpoczęciem prac nad Strefą Czystego Transportu, a radni zgodzili się również na zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na zieloną transformację miast w ramach środków z KPO na kwotę maksymalnie 351 mln złotych. Instrument ten można wykorzystać również do budowy lub modernizacji torowisk tramwajowych czy też do zakupu taboru - tramwajów oraz autobusów zeroemisyjnych. Czy Szczecin planuje więc wykorzystać wspomniane środki na rozwój komunikacji miejskiej?

– Na razie jest za wcześnie, żeby mówić o szczegółach wykorzystania tych środków. Na pewno w najbliższym czasie będą prowadzone analizy dot. poszczególnych działań. Przypomnę, że w ramach tych środków finansowane mogą być także inwestycje w odnawialne źródła energii. To temat bardzo ważny dla Szczecina i już dziś jesteśmy liderem w kontekście samowystarczalności energetycznej. Należy się zatem liczyć z kontynuacją tych działań – tłumaczy Łukasz Kolasa.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Komunikacja

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Jakub Rösler 26 czerwca 2024

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Jakub Rösler 07 maja 2024

Zobacz również:

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Komunikacja

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Jakub Rösler 26 czerwca 2024

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Jakub Rösler 07 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5