Ekoenergetyka-Polska będzie dostawcą trzech szybkich pantografowych stacji ładowania o mocy 400 kW, które – zgodnie z podpisaną 11 czerwca umową inwestycyjną – zostaną zainstalowane w trzech lokalizacjach Szczecina. Podpisany kontrakt obejmuje także dostawę 3 stacji transformatorowych, systemu pozwalającego na zdalny pomiar parametrów pracy ładowarek oraz wykonanie infrastruktury drogowej przy punktach ładowania autobusów elektrycznych.
– Cieszę się, że infrastruktura do ładowania autobusów elektrycznych w Szczecinie powiększa się o kolejne stacje. Podpisana dzisiaj umowa jest już drugim takim projektem, realizowanym w Szczecinie przez Ekoenergetykę. Rozwój elektromobilności w polskich miastach jest dla nas szczególnie ważny. Specjalizujemy się w produkcji, instalacji oraz obsłudze serwisowej systemów ładowania autobusów elektrycznych. Nasze produkty dostarczamy do odbiorców na całym świecie. Jesteśmy obecni w 130 miastach w 18 krajach. Wszystkie nasze rozwiązania każdego dnia bezawaryjnie wykonują tysiące cykli ładowania, co pozwala naszym klientom na stopniową wymianę taboru spalinowego na zeroemisyjne pojazdy elektryczne – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka Polska.
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe “Klonowica” będące jednym z miejskich operatorów autobusowych, zamówiło w Ekoenergetyce w lutym tego roku sześć ładowarek, które są instalowane na terenie zajezdni przy ulicy Klonowica. Zgodnie z wytycznymi tego kontraktu zajezdnia będzie dysponowała sześcioma, dwuwyjściowymi stacjami o mocy 120 kW każda. Po ich uruchomieniu z każdej stacji będą mogły korzystać dwa autobusy ładowane mocą 60 kW lub jeden pojazd zasilany 120 kW. Podpisana dzisiaj umowa dotyczy kolejnych trzech stacji ładowania, które zgodnie z planowanym harmonogramem zostaną uruchomione jeszcze tym roku.
– Ostatnie miesiące to dla komunikacji miejskiej w Szczecinie czas inwestycji w nowoczesny transport. Jeszcze w tym roku do użytku pasażerów oddamy 8 elektrycznych autobusów Solaris. Kolejnych sześć pojazdów elektrycznych trafi do nas w przyszłym roku. Aby autobusy mogły realizować przewozy niezbędna jest odpowiednia infrastruktura, którą dostarcza Ekoenergetyka Polska. Na tej bazie budujemy system infrastruktury dla autobusów elektrycznych w naszym mieście. Już niebawem, dzięki uruchomieniu regularnych kursów elektrycznego taboru zrobimy ważny krok w stronę poprawy jakości powietrza w Szczecinie, a co za tym idzie jakości życia wszystkich mieszkańców miasta – informuje Radosław Tumielewicz, prezes zarządu spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Wszystkie autobusy, które trafią na ulice Szczecina, przystosowane są do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i pantograf.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.