ZDiTM Szczecin właśnie rozpisał przetarg na przewozy autobusowe na ponad 31 liniach, dziennych oraz nocnych. Do realizacji usługi zamawiający wymaga posiadania 79 autobusów różnej długości.
Organizator komunikacji miejskiej w Szczecinie a więc Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (ZDiTM) prowadzi właśnie przetarg na przewozy autobusowe w ramach linii komunikacji miejskiej. Postępowanie dotyczy komunikacji dziennej, nocnej oraz tej wykonywanej na żądanie.
Do przetargu skierowano obsługę linii 52, 58, 59, 63, 76, 85, 88, 98, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 241, 242, 243, 244 oraz nocnych 521, 522, 523, 525, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 535, 536, a więc identyczny
pakiet jak w ubiegłym roku. Wszystkie linie są obsługiwane przez PKS Szczecin, który także powinien być faworytem obecnego postępowania.Planowana praca przewozowa to niecałe 4,042 mln wozokilometrów oraz 4,155 tysiąca wozogodzin w przypadku komunikacji na żądanie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o dodatkową pracę przewozową, np. w momentach wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej czy też zwiększonego zapotrzebowania na usługi przewozowe, związanego np. ze świętami. W związku z tym eksploatacyjna może wzrosnąć do poziomu niecałych 5,255 mln wozokilometrów.
Pojazdy, jakie mają zostać wykorzystane do realizacji zamówienia to autobusy niskopodłogowe o długości około 6, oraz co najmniej 11 i 16,5 metra. Najmniejsze pojazdy mają zabierać na swój pokład od 21 do 29 pasażerów, w tym 13 na miejscach siedzących. W przypadku 12-metrowych autobusów, liczby te określono w zakresie od 80 do 130 pasażerów, z czego co najmniej 29 na miejscach siedzących. Przegubowce mają pomieścić od 120 do 130 osób w tym co najmniej 35 na miejscach siedzących.
ZDiTM rozumie autobus niskopodłogowy jako pojazd o wysokości podłogi maksymalnie 37 centymetrów oraz bezstopniowej podłodze od początku autobusu do końca drugich drzwi pojazdu. Pojazdy klasy Maxi powinny posiadać co najmniej dwoje drzwi, natomiast autobusy klasy Mega troje podwójnych drzwi. Wszystkie autobusy muszą być ogrzewane, klimatyzowane.
Organizator szczecińskiej komunikacji zakłada, że do realizacji zamówienia należy przygotować 79 autobusów (licząc razem z pojazdami rezerwowymi). Na tę liczbę składa się 6 autobusów klasy Mikro, 42 autobusy klasy Maxi oraz 31 przegubowców. Średni wiek taboru nie może przekraczać 17 lat, natomiast maksymalny wiek nie może przekroczyć 20 lat.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum dwie usługi polegające na świadczeniu usług przewozowych w ramach komunikacji miejskiej. Każda z nich miała mieć wartość co najmniej 2 milionów złotych i musiała opiewać na co najmniej 600 tysięcy wozokilometrów bądź też 2 tysiące wozogodzin.
Ponadto zainteresowani realizacją usługi muszą także posiadać lub będą posiadać bazę transportową wraz z niezbędnym wyposażeniem na terenie gmin Szczecin, Dobra, Police bądź Kołbaskowo. Kolejnym warunkiem jest posiadanie ruchomego serwisu technicznego. Ostatnim warunkiem jest posiadanie minimalnej liczby autobusów wymaganej przez zamawiającego.
Termin wykonania zamówienia to okres od 1 do 31 stycznia 2024 roku. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz średni wiek taboru - 40%