Szczecin dysponuje wstępną koncepcją budowy nowej linii tramwajowej na Warszewo. W jej pierwszym etapie zakłada się budowę 2,1-kilometrowego odcinka torów, od stacji Niebuszewo w rejon ulicy Złotowskiej. Trasa miałaby być obsługiwana taborem dwukierunkowym.
Kolejną trasą tramwajową, której budowa jest rozważana przez Szczecin, jest odcinek na Warszewo, mający swój początek przy obecnej pętli ulicznej na Niebuszewie. Samorząd dysponuje aktualnie wstępną koncepcją tego odcinka, która w pierwszym etapie zakłada budowę 2,1-kilometrowego torowiska, do wysokości ulicy Złotowskiej.
Szczecin założył, że na trasie miałoby powstać pięć przystanków, lecz jak na razie nie określono ich dokładnej lokalizacji. – Przystanki zlokalizowane by były w rejonie większych skrzyżowań przecinających przebieg trasy. Dokładna lokalizacja będzie przedmiotem analizy i będzie możliwa do wskazania po opracowaniu dokumentacji – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Co istotne, pierwszy etap miałby zostać zakończony tymczasową krańcówką dla wagonów dwukierunkowych, tak, aby w przyszłości można było wydłużyć torowisko jeszcze dalej na północ.
Koncepcja zakłada, że nowy odcinek będzie zaczynał się przy stacji kolejowej Niebuszewo, a dalej pobiegnie ulicą Elizy Orzeszkowej, Zygmunta Krasińskiego oraz Duńską. Trasa będzie musiała także przejść przez tory rewitalizowanej linii kolejowej do Polic, co ma nastąpić wiaduktem w ciągu ulicy Krasińskiego.
Szacowany koszt budowy pierwszego etapu to około 190 mln złotych, a do jego obsługi miałoby zostać przeznaczonych 10 tramwajów. Budowa trasy miałaby umożliwić skierowanie do innych zadań od 10 do 12 autobusów.
Z kolei drugi etap trasy miałby biec dalej w kierunku północnym, wzdłuż ulicy Duńskiej, a następnie fragmentem ulicy Szczecińskiej.
– Koniec trasy planowany jest na wysokości ulic Szczecińskiej i Poznańskiej w rejonie kościoła pw. św. Antoniego z Padwy – mówi Piotr Zieliński.
Rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji nie odpowiedział jednak na nasze pytanie o to, czy na północy miasta ciągle planowana jest przyszłościowa budowa nowej zajezdni tramwajowej, o której więcej
pisaliśmy tutaj.Trasa na Warszewo to trzeci odcinek szczecińskiej sieci tramwajowej, dla którego w ostatnim czasie wykonano wstępną koncepcję jej realizacji. Dwie pozostałe trasy to
tramwaj na Mieszka I
oraz na 26 Kwietnia. O wyzwaniach – głównie finansowych, w rozbudowie sieci tramwajowej w mieście mówił nam
kilkanaście tygodni temu prezydent miasta, Piotr Krzystek.