Większość największych polskich miast wprowadziła lub w najbliższym czasie zamierza podwyższyć ceny biletów. Inną drogą zamierza pójść Szczecin. Zmiany zapowiedziano na wiosnę 2021.
– Podczas, gdy w trudnym czasie pandemii władze metropolii, szukając oszczędności, podnoszą ceny biletów, Szczecin przyjmuje odwrotną strategię. Zmniejszenie opłat za bilety kresowe ma być zachętą do korzystania z komunikacji miejskiej. Plany są długofalowe, a ich kierunek został już nadany – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZdiTM Szczecin. Tłem w dyskusji o zmianach w taryfie są planowane zmiany w opłatach w strefie płatnego parkowania, a także rozbudowa sieci tramwajowej, czy budowa miejskiej kolei.
– Szereg inwestycji w komunikację miejską w ostatnich latach pokazuje, że zrównoważony transport jest priorytetem. Szczeciński Szybki Tramwaj i plany jego przedłużenia, modernizacja zajezdni, budowa pętli Turkusowa, przebudowa ulicy Szafera, placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego, ale przede wszystkim rozpoczęcie tworzenia Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej pokazuje jednoznacznie trend i kierunek, w jakim idzie miasto – wyjaśnia rzeczniczka. Dodaje, że pojazdy komunikacji miejskiej przejeżdżają obecnie o ponad 2 miliony kilometrów więcej niż jeszcze 8 lat temu.
Ceny biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie od 2012 roku nie zmieniły się. Szczecin w zestawieniu z innymi miastami, jeśli chodzi o ceny biletów komunikacji miejskiej, wygląda dość korzystnie z punktu widzenia portfela pasażera. I...
– 1 kwietnia 2021 roku Szczecin ucieknie największym miastom jeszcze bardziej. Podczas, gdy większość już teraz zapowiada podwyżki, u nas będzie taniej. Potanieją bilety okresowe, dobowe i wielodobowe od 10-25% – zapowiada rzeczniczka.
Poniżej projektowany cennik, który ma wejść w życie na wiosnę.
Zmiany w cenach biletów, ale niekorzystne dla pasażerów,
planuje m.in. Kraków,
Wrocław i
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Podwyżek
na razie nie będzie w Warszawie.