W Szczecinie trwa modernizacja torowisk w centrum miasta. Prace obejmują swoim zasięgiem około 8 kilometrów toru pojedynczego i są podzielone na kilka etapów. Celem remontu jest przywrócenie pełnej sprawności i prędkości przejazdowych, a także dostosowanie przystanków i infrastruktury do układu miasta.
Szczecin remontuje trasy tramwajowe w centrum miasta. Prace obejmują ciąg al. Niepodległości — pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo. Modernizacja obejmuje swoim zakresem około 8 kilometrów torowiska, a także liczne, pomniejsze zadania. W związku ze skalą przedsięwzięcia całość modernizacji została podzielona na etapy. Prace poza wymianą torowiska i słupów trakcyjnych obejmują także przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo i Placu Rodła. Ponadto wykonawca ma poprzez swoje działania nadać priorytet komunikacji miejskiej, poprzez chociażby stworzenie pasów tramwajowo-autobusowych i budowę przystanków integrujących dla autobusów i tramwajów. Do tego powstać mają przystanki wiedeńskie, nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Ma się także zmienić organizacja ruchu.
– W ubiegłym tygodniu realizowane były między innymi następujące prace: ustawianie rozjazdu - Pl. Żołnierza Polskiego, prace asfaltowe – pl. Żołnierza Polskiego, ustawianie krawężników peronowych – ul. Piłsudskiego, betonowanie podbudowy torowej – Al. Wyzwolenia, prace brukarskie – perony przy Al. Niepodległości, prace asfaltowe – ul. Asnyka, prace wodno-kanalizacyjne – ul. Boguchwały, ustawianie torowych płyt prefabrykowanych – ul. Asnyka, betonowanie dolnej podbudowy – ul. Orzeszkowej i ul. Asnyka, prace asfaltowe w torowisku – Al. Kwiatowa i ul. Matejki, Betonowanie zabudowy szynowej – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Prace elektro - instalacyjne – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego, Układanie warstwy stabilizacji podłoża – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznika prasowa Tramwajów Szczecińskich.
Prace są warte ponad 174 mln złotych, a wykonawca, Grupa ZUE, ma 2 lata na ich realizację. Umowa została podpisana w grudniu 2020 roku. Aktualnie prace toczą się na całym omawianym odcinku. W niektórych miejscach montowane jest torowisko lub rozjazdy tramwajowe, a w niektórych oddano już do użytku chodniki czy fragmenty jezdni. W najbliższych dniach mają być montowane szyny od Placu Żołnierza w kierunku Placu Rodła czy też montaż fundamentów pod słupy trakcyjne w Alei Wyzwolenia.