Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin. Jest plan na drugi korytarz tramwajowy na prawobrzeże

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin. Jest plan na drugi korytarz tramwajowy na prawobrzeże
fot. Szczecińskie Inwestycje MiejskiePoczątek nowej trasy w kierunku Łasztowni
Szczecin chciałby docelowo połączyć Bramę Królewską z Nabrzeżem Wieleckim i zbudować tam nową trasę tramwajową, będącą drugą trasą łączącą lewobrzeże z prawobrzeżną częścią miasta. Na razie to odległa perspektywa, choć początek inwestycji ma zostać zrealizowany przy budowie Mostu Kłodnego.

Już w ubiegłym roku pisaliśmy o tym, że przy okazji budowy Mostu Kłodnego Szczecin chciałby wykonać zaczątek nowej trasy tramwajowej, łączącej Nabrzeże Wieleckie z placem Żołnierza Polskiego. Choć do budowy Mostu droga jest jeszcze daleka, to samorząd podtrzymuje te plany.

– Przy okazji Budowy Mostu Kłodnego i remontu torowiska do Wyszyńskiego, zrobimy wyplot tramwaju w górę, w kierunku Bramy Królewskiej, jako zaczątek przyszłej linii tramwajowej w tym kierunku, jako melodia takiej naprawdę dalekiej, choć potrzebnej przyszłości – mówi nam wiceprezydent Szczecina, Michał Przepiera.

Przypomnijmy, że budowa przeprawy ma skutkować rozebraniem południowej łącznicy Trasy Zamkowej w kierunku Nabrzeża Wieleckiego, dzięki czemu znajdzie się tam sporo miejsca, w którym można będzie w przyszłości trasować nową linię tramwajową.

Nasz rozmówca nie zdradza konkretnego przebiegu trasy, choć zapewnia, że miasto ma już pewne wstępne koncepcje jej trasowania – Mamy już jakieś wstępne koncepcje jej trasowania, natomiast co ciekawe największym problemem w tym przypadku nie jest znalezienie dla niej korytarza, bo takowy jest, między Zamkiem a Trasą Zamkową, ale włączenie tych torów do sieci tramwajowej w rejonie wspomnianej Bramy, bo chcielibyśmy, żeby na włączeniu tej przyszłej trasy tramwajowej zrobić relację zarówno w kierunku Placu Żołnierza Polskiego jak i w kierunku przystanku Filharmonia a więc północy miasta i to właśnie przebudowa tego skrzyżowania wydaje się problematyczna – opisuje Przepiera, jednocześnie przypominając, że w tym momencie nie jest to priorytet w zakresie inwestycji torowych dla miasta.

– Dzisiaj mając na stole tyle innych projektów, gotowych jak i tych przeznaczonych do realizacji, to nie spędza nam to z snu z powiek bo wiemy, że i tak nie ma na to środków – kończy wiceprezydent miasta.

Budowa tego ważnego połączenia, w szczecińskich realiach możliwa do realizacji zapewne za wiele lat, razem z Trasą na Łasztowni pomogłaby stworzyć drugi korytarz łączący lewobrzeżną oraz prawobrzeżną część miasta, jako alternatywny ciąg dla torów w ciągu Wyszyńskiego.

Wspomniane przez Michała Przepierę priorytety, to przede wszystkim modernizacja trasy na Gocław - 6,5-kilometrowy odcinek wraz z kilkoma pętlami oraz zajezdnią Golęcin, a także budowa tramwaju do Mierzyna i rozpoczęcie budowy trasy, która docelowo połączy Turzyn z Krzekowem przez osiedle Kaliny.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwajowe wyzwania Szczecina. Trasa do Mierzyna i na Gocław

Komunikacja

Tramwajowe wyzwania Szczecina. Trasa do Mierzyna i na Gocław

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Szczecin. Tramwaje w końcu wrócą na Pomorzany

Komunikacja

Szczecin. Tramwaje w końcu wrócą na Pomorzany

Jakub Rösler 10 grudnia 2024

Szczecin. Pierwszy tramwaj w końcu wjechał na Kolumba. Na razie testowo

Komunikacja

Szczecin. Tramwaje wrócą na Dworcowej i Kolumba 1 listopada

Komunikacja

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwajowe wyzwania Szczecina. Trasa do Mierzyna i na Gocław

Komunikacja

Tramwajowe wyzwania Szczecina. Trasa do Mierzyna i na Gocław

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Szczecin. Tramwaje w końcu wrócą na Pomorzany

Komunikacja

Szczecin. Tramwaje w końcu wrócą na Pomorzany

Jakub Rösler 10 grudnia 2024

Szczecin. Pierwszy tramwaj w końcu wjechał na Kolumba. Na razie testowo

Komunikacja

Szczecin. Tramwaje wrócą na Dworcowej i Kolumba 1 listopada

Komunikacja

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5