Wykonawca przebudowy ulicy Arkońskiej i budowy nowego odcinka torowiska zgłosił zakończenie robót. – W najbliższych dniach przeprowadzony zostanie odbiór końcowy i inwestycja zostanie formalnie przekazana do eksploatacji. Zakładamy, ze formalności zostaną załatwione w czerwcu – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecina ds. inwestycji. Nowe torowisko będzie szczególnie przydatne w związku z toczącymi się w pobliżu inwestycjami (węzeł Głębokie, Szafera).
W styczniu 2018 r. Szczecin podpisał umowę z firmą Eurovia na przebudowę odcinka ulicy Arkońskiej od pętli tramwajowej Las Arkońskiej do al. Wojska Polskiego wraz z budową nowego odcinka torowiska o długości ok. 1,5 km. Zakres prac obejmował rozbudowę ulicy do czterech pasów ruchu (dwa środkowe dla komunikacji miejskiej), przebudowę pętli tramwajowej Las Arkoński na pętlę tramwajowo-autobusową, realizację pełnego węzła rozjazdowego (gwiazdy) na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego, a także budowę parkingu przy klubie sportowym Arkonia.
Teraz prace dobiegły końca. – Wykonawca zgłosił zakończenie robót. W najbliższych dniach przeprowadzony zostanie odbiór końcowy i inwestycja zostanie formalnie przekazana do eksploatacji co jest uzależnione m.in od uzyskania pozwolenia na użytkowanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zakładamy, ze formalności zostaną załatwione w czerwcu – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta Szczecina ds. inwestycji. Już wcześniej – 14 lutego – udostępniono jezdnie, chodniki, drogi rowerowe i parkingi.
W zeszłym tygodniu – 20 maja – odbył się próbny przejazd po nowym torowisku z wykorzystaniem tramwajów Moderus Beta i Tatra KT4Dt. Było to możliwe dzięki zakończeniu prac związanych z przebudową podstacji Las Arkoński, zasilającej nowy odcinek, co realizowane było w ramach oddzielnego kontraktu. Przejazd, jak informuje Piotr Zieliński, odbył się na trasie trasie Zajezdnia Pogodno – rondo – pętla Las Arkoński – rondo – pętla Głębokie – rondo – pętla Las Arkoński – rondo – zajezdnia Pogodno. – Testy polegały na próbnej jeździe tramwaju na wybudowanych i przebudowanych w ramach projektu torowiskach. Przejazd miał za zadanie głównie sprawdzenie działania sieci trakcyjnej oraz systemu sterowana zwrotnic tramwajowych. Testy dotyczące samego torowiska tramwajowego odbyły się jeszcze w lutym br. – dodaje Zieliński.
– Docelowe puszczenie ruchu tramwajowego nową Arkońską będzie uzależnione m.in. od stanu zaawansowania prac przy innych toczących się w okolicy inwestycjach (przebudowie Szafera i Węzła Głębokie). Trwają ustalenia w zakresie tymczasowego przekierowywania tramwajów nową Arkońską z uwagi na prace przy powyższych inwestycjach – dodaje rzecznik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.