fot. Mateusz War., lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsStare Miasto i Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie
Spółka Tramwaje Szczecińskie rozstrzygnęła właśnie przetarg na przebudowę torowisk na ul. Energetyków i Gdańskiej. Inwestycja obejmie również gruntowną modernizację pętli na Basenie Górniczym. Powstaną nowe tory, przystanki, sieć trakcyjna. Koszt to 80 mln zł.
Inwestycja prowadzona będzie w ramach zadania budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Prace potrwają dziewięć miesięcy, a wykona je Energopol Szczecin. To właśnie ta firma złożyła najtańszą ofertę i zadeklarowała wykonanie zadania za niecałe 80 mln zł. Teraz dokumenty przetargowe trafią do kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych. Jeśli wszystko będzie w porządku, podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Nowymi torami do Basenu Górniczego tramwaje pojadę najprawdopodobniej w połowie 2015 roku.
Budowany odcinek będzie liczył 3,5 kilometra, ale Energopol musi ułożyć 8,3 km „toru pojedynczego”, a dodatkowo także rozjazdy i bocznice na pętli. Wymieniona zostanie również sieć trakcyjna a przystanki zostaną gruntownie zmodernizowana. Na ulicy Energetyków postanie wspólny pas autobusowo-tramwajowy.
Realizowana inwestycja będzie miała istotne znaczenie dla układu komunikacyjnego, ale też przyniesie nową jakość obsługi mieszkańców. – Po co nam tak naprawdę Szczeciński Szybki Tramwaj? Dzięki temu zyskamy bezkolizyjny środek transportu, niezależny od transportu indywidualnego. Poprawimy komfort podróży, choć już dziś mamy takie autobusy i tramwaje, że ten komfort jest wysoki. Ale SST będzie niskopodłogowy, więc np. lepiej przystosowany dla potrzeb niepełnosprawnych. Skrócimy czas podróży – wymienia zalety wiceprezydent Szczecina. Władze liczą też na to, że SST zmniejszy ruch uliczny pomiędzy prawobrzeżną i lewobrzeżną częścią miasta.
Unowocześnienie infrastruktury tramwajowej na ul. Gdańskiej i Energetyków jest elementem wielkiego programu modernizacji i budowy torowisk w Szczecinie. 8 kwietnia w ramach tego zadania zakończono wymianę torowisk w alei Piastów. W środę po południu odbędą się tam jazdy próbne tramwajów. Pozostaje jeszcze ustawienie wiat na przystankach. Wszystko gotowe będzie w połowie maja. Równorzędnie prowadzony jest remont ul. Potulickiej (z torowiskami i pętlą). W 2012 roku przebudowane zostały natomiast tory i przystanki na Bramie Portowej.
Całkowita wartość projekt, obejmującego m.in. przebudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Wojska Polskiego i wymianę torów na al. Piastów, to 273,5 mln zł. 131 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.