Partner serwisu
Komunikacja

Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
26-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin myśli o nowej trasie tramwajowej przy Zamku
map: OpenRailwayMapRejon planowanych inwestycji
Szczecin planuje aktualizację dokumentacji projektowej dla budowy Mostu Kłodnego. W jej ramach na nowo zostanie również zaprojektowany układ torowy łączący most z trasą tramwajową na Nabrzeżu Wieleckim, do którego ma dołączyć wyprowadzenie torów w trzecim kierunku, a więc w kierunku Placu Żołnierza Polskiego, z myślą o budowie nowej trasy tramwajowej w przyszłości. Jak na razie jednak Szczecin nie ma środków na budowę nowej przeprawy, choć miasto jest zdeterminowane do ich pozyskania.

Szczecin planuje w najbliższych latach budowę Mostu Kłodnego, na którym znajdzie się zarówno droga jak i torowisko tramwajowe, które ma połączyć Rondo Portowców z Nabrzeżem Wieleckim. Samorząd aktualnie nie ma środków na budowę tej przeprawy, natomiast miasto w pierwszej kolejności chce zaktualizować projekt budowy mostu, co ma zostać zlecone w najbliższym czasie.

Szeroko relacjonuje to szczecińska Gazeta Wyborcza, która wskazała szereg czynników, jakie mają przejść aktualizację, są to m.in. dostosowanie inwestycji do nowych standardów zieleni miejskiej, koordynacja rozwiązań projektowych z planowaną budową nowych parkingów pod Trasą Zamkową czy też aktualizacja rozwiązań projektowych w zakresie kanalizacji deszczowej, tak aby odpowiadała ona aktualnym realiom klimatycznym, w których coraz częściej dochodzi do rzadkich, ale gwałtownych burz z ulewami, z którymi nie radzą sobie dotychczasowe rozwiązania.

Projekt ma zostać zaktualizowany o jeszcze jeden aspekt, a więc układ torowy włączenia nowego mostu do sieci tramwajowej na Nabrzeżu Wieleckim. Do tej pory zakładano bowiem, że tramwaje jadące od Łasztowni będą mogły skręcić w lewo (w kierunku Wyszyńskiego) lub w prawo, w kierunku Wałów Chrobrego. Teraz jednak Szczecin chce wykonać również wyprowadzenie torów w kierunku placu Żołnierza Polskiego, z myślą o przyszłościowej trasie tramwajowej, będącej alternatywą dla ciągu w ulicy Wyszyńskiego.

Jak przyznaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji, Szczecińskie Inwestycje Miejskie, a więc spółka, która będzie realizowała budowę mostu w imieniu miasta, rozważa wykonanie rozjazdu także w kierunku placu Żołnierza. Na razie nie wiadomo jednak, jak miałaby biec nowa trasa, bowiem nie zostało to jeszcze sprecyzowane, choć jej wytrasowanie w kierunku Filharmonii Szczecińskiej będzie sporym wyzwaniem z racji starej miejskiej zabudowy oraz dużej różnicy terenu między Nabrzeżem Wieleckim a placem Hołdu Pruskiego.

Jednocześnie plany budowy Mostu Kłodnego oznaczają, że wyburzona zostanie łącznica Trasy Zamkowej od jej południowej strony, umożliwiająca zjazd z Trasy w kierunku Nabrzeża Wieleckiego o czym pisze wspomniana już Wyborcza. Być może to właśnie w miejscu tej łącznicy mogłaby powstać nowa trasa tramwajowa.

Niewątpliwie jednak budowa nowego połączenia torowego obu brzegów miasta z pominięciem trasy na Wyszyńskiego czy ciągu ulic w rejonie dworca jest bardzo potrzebna. Będzie to też symboliczny moment, w którym tramwaje wrócą w ten rejon Szczecina, od lat zdominowany przez kilkupasmową Trasę Zamkową. Przypomnijmy, że pomiędzy placem Żołnierza Polskiego a Nabrzeżem Wieleckim istniało już połączenie tramwajowe w ulicy Wyszaka, które jednak zlikwidowano po katastrofie tramwajowej z 1967 roku, o której więcej tutaj.

Poza budową Mostu Kłodnego Szczecin ma też koncepcje kilku innych nowych odcinków swojej sieci, choć jak na razie są to wstępne koncepcje, bez przygotowania dokumentacyjnego. Jedyną nową inwestycją, która jest gotowa do realizacji, jest budowa tzw. Tramwaju do Mierzyna, na którą miasto aktualnie nie ma jednak funduszy. Ponadto samorząd planuje również dalszą modernizację torowisk, a więc dokończenie projektu związanego z Pomorzanami, a także modernizację linii na Gocław.

Szczecin chciałby też kupić nowe tramwaje, o czym więcej tutaj.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Komunikacja

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Jakub Rösler 07 maja 2024

Prezydent Szczecina o nowych inwestycjach tramwajowych

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Komunikacja

Szczecin odcina Pomorzany i uruchamia nową linię tramwajową

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Komunikacja

Szczecin ma plan na tramwaj do os. Kaliny

Jakub Rösler 07 maja 2024

Prezydent Szczecina o nowych inwestycjach tramwajowych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5