W najbliższy piątek otwarta dla ruchu zostanie ulica Szafera. Choć będzie to ciągle plac budowy, a procedury odbiorowe dopiero się rozpoczną, to możliwość przejazdu nową jezdnią będzie dużym ułatwieniem dla kierowców. Ze zmianami muszą się także liczyć pasażerowie linii 75 i 521.
Otoczenie w tej części Szczecina zmieniło się diametralnie. Powstało nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Wykonawca nadal będzie prowadził prace porządkowe oraz rozpoczną się procesy odbiorowe, próby techniczne elementów podstacji i przejazd techniczny tramwaju. Dopiero za kilka tygodni rozpocznie się końcowy odbiór inwestycji oraz proces uzyskania pozwolenia na użytkowanie. To oznacza, że tramwajem po nowym torowisku pojedziemy pod koniec roku.
W związku z zakończeniem prac budowlanych przy przebudowie ul. Szafera od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego z dniem 20.08.2021 (dla linii nocnych od nocy 20/21.08.2021) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75 i 521. Autobusy linii 75 i 521 kursować będą na tymczasowej trasie Dworzec Główny – Szafera (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicą Zawadzkiego do ulicy Szafera. Na trasie uruchomione zostaną następujące przystanki:
- „Zawadzkiego” – po południowej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków,
- „Arena Szczecin” – na ul. Szafera po zachodniej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków, zlokalizowany na torowisku tramwajowym,
- „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym, będący przystankiem dla wysiadających dla linii 75 i 521,
- „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym w kierunku centrum, będący przystankiem początkowym dla linii 75 i 521.
Likwidacji ulegną tymczasowe przystanki „Romera”, „Romera Szkoła” i „Marlicza”.
Za prace budowlane odpowiada firma Eurovia Polska. Koszt prac został wyceniony na 125,2 mln zł brutto.