Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę z Modertransem na dostawę nadwozi, elementów i podzespołów umożliwiających zmontowanie dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Na torach Szczecinie pojawią się kolejne Moderusy Beta.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa do siedziby zamawiającego nowych nadwozi dla dwóch tramwajów – w postaci połączonych razem jego członów, polakierowanego w barwach zamawiającego, z wklejonymi szybami, zamontowaną instalacją elektryczną podłączoną do wszystkich urządzeń elektrycznych i elektronicznych, sklejką podłogową zakrywającą całą podłogę wraz z korytem kablowym bez uskoków, wykładziną podłogową, poszyciem ścian bocznych i sufitu, osadzonego na nowych, kompletnych wózkach tramwajowych. Długość tramwaju określono na 28-32 m. Udział niskiej podłogi, liczony jako powierzchnia dla pasażerów stojących, powinien wynosić 25-50%. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w lutym. Wystartował jedynie Modertrans, który wycenił roboty zlecenie na 15,242 mln zł brutto. Oferta została zaakceptowana 28 marca, a umowa została podpisana 5 kwietnia. Pierwsza dostawa powinna zostać wykonana w ciągu 160 dni od zawarcia umowy, czyli we wrześniu 2023 r. Na drugi pojazd przeznaczono 220 dni (termin ten minie w listopadzie 2023 r.) Na całe zamówienie przeznaczono 280 dni, czyli do stycznia 2024 r. Zakup jest
częścią projektu unijnego.
Szczecin ma już doświadczenie w zamawianiu składaków. Po mieści jeździ obecnie osiem Moderusów Beta, z czego cztery w wersji dwukierunkowej. To wyczerpywało w dużej mierze inwestycje taborowe Tramwajów Szczecińskich – spółka
nie wspomina o planach zakupu innych nowych pojazdów.