Władze Szczecina ogłosiły cztery przetargi na budowę integracyjnych węzłów przesiadkowych obok przystanków przyszłej SKM. Oferty można składać do początku sierpnia. Nieznane pozostają natomiast dalsze losy kolejowej części inwestycji.
Postępowania dotyczą węzłów: Szczecin Zdunowo (na linii 351 do Stargardu), Szczecin Pomorzany (na nieczynnej linii 406 do Trzebieży Szczecińskiej), Szczecin Skolwin Północny oraz Szczecin Niemierzyn (oba na linii 406, w trakcie budowy). Zakres prac we wszystkich czterech przypadkach jest podobny. Inwestor chce zlecić budowę jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zatok parkingowych, chodników, dróg rowerowych i dojść do peronów, wykonanie elementów małej architektury oraz budowę oświetlenia. W dwóch pierwszych lokalizacjach przewidziano też wykonanie monitoringu wizyjnego.
Kryterium wyboru wykonawców będzie stanowiła w 60% cena, a w 40% – długość okresu gwarancji i rękojmi. Terminy składania ofert upływają w godzinach porannych 6 sierpnia.
Tymczasem sama modernizacja linii wchodzących w skład SKM jest coraz bardziej opóźniona. PKP PLK oraz wykonawca (Trakcja SA) w ostatnich miesiącach
przerzucały się odpowiedzialnością za ten stan, poszukują też jednak
rozwiązania, które pozwoliłoby wznowić prace. Władze Szczecina, choć konsekwentnie realizują swoją część inwestycji (ostatnio pisaliśmy o
przetargu na węzeł obok przystanku Stołczyn Północny na linii 406), wykazują w ostatnim czasie coraz mniej optymizmu co do
perspektyw ukończenia budowy SKM. Wysłaliśmy do PKP PLK pytania w tej sprawie.