Niedawno Tramwaje Szczecińskie prowadziły przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego dla kolejnych etapów rozbudowy ul. Szafera. W ramach inwestycji powstać miałby brakujący 600-metrowy odcinek torowiska łączący istniejącą, przeznaczoną do likwidacji pętlę Krzekowo z nowo wybudowanym torowiskiem na Szafera z pętlą przy Netto Arenie. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w tym roku.
W przetargu na aktualizację dokumentacji pod koniec marca wpłynęła jedna oferta od szczecińskiej Pracowni Projektowej Macieja Sochanowskiego. Opiewa ona na kwotę 921 tys. zł, co mieści się w budżecie określonym na 2,269 mln zł.
Zadaniem wykonawcy będzie aktualizacja dokumentacji projektowej z października 2017 r. w zakresie dostosowania systemu kanalizacji deszczowej odwodnienia, weryfikacji i modyfikacj9 wzmocnienia podłoża (stabilizacja wapnem, cementem) w zależności od występujących warunków gruntowych, modyfikacji sposobu wykonania płyty podtorowej (zastąpienie zbrojenia stalowego płyty podtorowej poprzez zastosowanie zbrojenia rozproszonego), modyfikacja sposobu wykonania zalewki przyszynowej, a także zaprojektowanie odwodnienia przyrządów wyrównawczych torowiska. Wykonawca będzie miał na to 30 dni.
W ramach I etapu rozbudowy Szafera dociągnięto już tory do wysokości skrzyżowania z ulicą Modrą i Szafera. Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jednią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej. Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego. Na skrzyżowaniu Szafera z Żołnierską powstanie pełen węzeł rozjazdowy z krótkim wyprowadzeniem torów w kierunku Sosabowskiego (ta ślepo zakończona końcówka
pomyślana jest o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej – wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia).
Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy. Na skrzyżowaniu z ul. Klonowica wybudowany zostanie nowy węzeł rozjazdowy z rozbudową wjazdu w ul. Klonowica do dwóch torów – za skrzyżowaniem dwa tory zamienią się w jeden tor.
Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości. Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h.
Projektant będzie sprawować nadzór autorski nad realizacją prac – przez nie dłużej niż 24 miesiące od podpisania umowy z wykonawcą. Planowany okres realizacji robót budowlanych przypada na lata 2022-2025. Szczecin otrzymał pieniądze z Polskiego Ładu na rozbudowę układu drogowego i przedłużenie ul. Szafera – część tramwajową, która zostanie zrealizowana jednocześnie, miasto sfinansuje we własnym zakresie. Przetarg
ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.
mat. TS