W sobotę 9 stycznia rozpoczną się prace związane z kolejną częścią torowej rewolucji, w ramach których przebudowany zostanie kilka tras tramwajowych w centrum Szczecina. W ramach pierwszego etapu robót prace prowadzone będą na ulicy Kołłątaja na odcinku od ronda Giedroycia do ronda Sybiraków oraz wzdłuż ulicy Asnyka na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Boguchwały. Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w ciągu tych ulic.
W związku z inwestycją wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji miejskiej. Okolice zamkniętych ulic będą przez miejskie służby monitorowane, a zatwierdzone rozwiązania w razie konieczności modyfikowane. Od 9 stycznia tramwaje linii 2 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Las Arkoński – Turkusowa, tramwaje linii 10 na trasie Gumieńce – Potulicka, a tramwaje linii 12 – na trasie Las Arkoński – Pomorzany.
Na pętli „Kołłątaja” nastąpi zmiana kierunku ruchu – autobusy wjeżdżać będą od strony ronda Giedroycia, a wyjeżdżać przez ul. Barbary i ul. Długosza. Trasy zmienią autobusy linii 51, 57, 63, 69, 78, 82, 87, B, 522, 523. Większość tych linii będzie kursować według specjalnych rozkładów.
W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Odzieżowej do ronda Giedroycia, wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej, z wyjątkiem odcinka przez skrzyżowaniem z ulicą Felczaka, gdzie możliwy będzie z tego pasa skręt w lewo dla wszystkich pojazdów. W ciągu alei Wyzwolenia na odcinku od ulicy Krasińskiego do Ronda Giedroycia wewnętrzny pas ruchu przeznaczony będzie wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Wjazd z ronda Giedroycia na ul. Kołłątaja możliwy będzie tylko dla autobusów komunikacji miejskiej wjeżdżających na pętlę „Kołłątaja”. Ruch na pętli będzie odbywał się w przeciwnym kierunku niż obecnie. Autobusy wyjeżdżać będą przez ulicę Barbary do ulicy Długosza.
Przejazd ulicą Niemcewicza przez plac budowy będzie zamknięty. Przejazd ulicą Kadłubka przez plac budowy będzie możliwy na kierunku od ulicy Niemcewicza do Kołłątaja. Ulica Długosza na odcinku od ul. Św. Barbary do al. Wyzwolenia będzie ulicą jednokierunkową w kierunku al. Wyzwolenia. Na skrzyżowaniu ulic Naruszewicza – Kołłątaja – Kadłubka zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu
Rozpoczęta inwestycja jest jedną z największych, a z pewnością najbardziej skomplikowanych logistycznie zadań realizowanych w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego.
Inwestycje realizuje firma ZUE, która ma 720 dni na przeprowadzenie prac,
licząc od dnia zawarcia umowy. Jej wartość to 174,4 mln zł.