Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin. SPAD kupuje cztery autobusy miejskie z alkolockami

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin. SPAD kupuje cztery autobusy miejskie z alkolockami
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0SPA Dąbie
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” ogłosiło przetarg na cztery nowe autobusy miejskie w tym dwa przegubowe. Mają wyjechać na ulice miasta na początku przyszłego roku.

SPAD to jeden z miejskich przewoźników w Szczecinie który obsługuje 23 linie i korzysta z ok. stu autobusów. Wśród nich jest jednak jeszcze sporo pojazdów, które pamiętają ubiegły wiek.

Przetarg ma zakończyć się pozyskaniem czterech autobusów niskopodłogowych (maksymalnie 320 mm), wszystkie powinny być fabrycznie nowe, przy czym rok produkcji określono na 2017. Silniki powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6 i jednocześnie określone w specyfikacji normy emisji poszczególnych związków chemicznych wchodzących w skład spalin. W części pasażerskiej pojazdy 12–metrowe mają pomieścić co najmniej 85 osób, z czego 30 pasażerów na miejscach siedzących, a 10 z nich ma być dostępnych z niskiej podłogi. Przegubowce przewidziano na minimum 140 osób i 40 foteli z tego 14 dostępnych z niskiej podłogi.

Wymogiem, który jest określany w przetargach coraz częściej, choć wciąż nie jest regułą jest alkolock. Zamawiający żąda by autobus mógł być uruchamiany dopiero po sprawdzeniu, czy kierowca wcześniej nie pił alkoholu, a jeśli okaże się, że jest nietrzeźwy, autobus powinien zostać zablokowany.

Stosunkowo wyśrubowane wydają się być wymagania dotyczące kondycji finansowej i doświadczenia oferentów. Każdy z nich musi posiadać zabezpieczenie finansowe lub zdolności kredytową w wysokości 6 mln zł. W dodatku w ciągu ostatnich trzech lat musi się wykazać co najmniej dwiema dostawami w formie sprzedaży po dwóch autobusów klasy MAXI (każda z dostaw o wartości minimum 2 mln zł), oraz w tym samym czasie dostarczyć dwa razy po dwa autobusy klasy MEGA, w tym wypadku każda z dostaw powinna opiewać na minimum 2,6 mln zł.

Najważniejszym kryterium oceny ofert jest cena (90 proc.). 10 proc. punktów będzie można otrzymać za warunki techniczno–eksploatacyjne. Połowę za materiał z którego jest wykonana konstrukcja nośna pojazdu, a połowę za sposób wykonania poszycia bocznego (preferowane jest poszycie wykonane metodą bez spawania lub klejenia).

Na oferty SPA „Dąbie” czeka do 31 maja. Termin dostawy autobusów określono na 16 stycznia – 15 lutego przyszłego roku.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5