Drogie oferty dały się we znaki Szczecinowi. Miasto unieważniło właśnie przetarg na przedłużenie linii tramwajowej wzdłuż ul. Ku Słońcu do pętli Mierzyn przy CH Ster. Wcześniej Tramwaje Szczecińskie unieważniły przetarg na przebudowę torów wzdłuż ul. Mickiewicza. Chodzi jednak nie tylko o koszty – w obu przypadkach wygrałaby Balzola, która ma problemy na innych inwestycjach tramwajowych w kraju.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Szczecin była budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn przy CH Ster. Inwestycja obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego ok. 800-metrowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowo projektowanej pętli Mierzyn przy CH Ster. Na pętli tej znajdą się trzy tory. Zgodnie z projektem wjazd na istniejący tor w ciągu Kwiatowej będzie możliwy zarówno – tak jak dotychczas – od strony centrum, jak i projektowanej pętli Mierzyn.
Termin składania ofert minął przed połową lutego. O zamówienie
ubiegało się sześć podmiotów, ale wszystkie oferty przekraczają budżet, zaplanowany na 64,1 mln zł brutto. Do najtańszej propozycji zabrakło ok. 25 mln zł. W tej sytuacji dziś (2 lipca) przetarg został unieważniony. Chodzi jednak nie tylko o koszty, ale też o firmę Balziola. Miasto, "z uwagi na doniesienia dot. realizacji inwestycji w kraju" chciało ją wykluczyć, ale po postępowaniu w Krajowej Izbie Odwoławczej oferta ta została przywrócona. Biorąc pod uwagę, że cena deycuduje w dużej mierze o wygranej, to zlecenie trafiłoby do Balzoli. Firma ta została już
wyrzucona z placu budowy na ul. Hubskiej we Wrocławiu, notuje też
poważne opóźnienia na przebudowie torowiska w centrum Bytomia. Biorąc pod uwagę przekroczenie budżetu, Szczecin jednak przetargu rozstrzygać nie musi. Miasto zapowiedziało, że po ponownej analizie i optymalizacji dokumentacji projektowej, postepowanie zostanie powtórzone.
Wcześniej miasto unieważniło przetarg na przebudowę półtorakilometrowego odcinka torowiska wzdłuż Mickiewicza. W postępowaniu
wystartowało aż sześć firm. Budżet zamawiającego wyniósł 27,4 mln zł brutto. Tramwaje Szczecińskie uznały, że nie są w stanie przeznaczyć większych środków, choć do najtańszej oferty, złożonej przez Balzolę, zabrakło ok. miliona złotych.
Miasto zapewnia, że temat komunikacji tramwajowej nie jest odpuszczany. Jak informuje magistrat, w najbliższym czasie po zwiększeniu budżetu rozstrzygany będzie przetarg na przebudowę ul. Szafera, jak również przetarg na torowiska na Placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego. "Niedługo ogłoszone zostaną postępowania przetargowe na przebudowę Kolumba i Powstańców Wielkopolskich. Przygotowania trwają też do przetargu na przebudowę Wyzwolenia do dworca Niebuszewo. Pod koniec tego roku, ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę Węzła Głębokie. Na to zadanie w ostatnim czasie zwiększono budżet oraz dofinansowanie" – zapewnia Urząd Miasta.