Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin wskazuje tramwajowe priorytety na najbliższe lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin wskazuje tramwajowe priorytety na najbliższe lata
fot. Jakub Rösler
Szczeciński magistrat przedstawił nam swoje plany dotyczące budowy nowych tras tramwajowych w stolicy Pomorza Zachodniego. Na liście priorytetów znalazły się trasa tramwajowa do Mierzyna, trasa tramwajowa na Łasztowni czy też budowa drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Szczeciński urząd miasta przekazał nam informacje o priorytetach tramwajowych na najbliższe lata. Miasto planuje budowę kilku nowych tras tramwajowych, które uzupełnią obecną sieć torowisk. Na liście najważniejszych inwestycji znajdują się trasy, o których pisaliśmy w ostatnim czasie dość sporo, a więc budowa tramwaju do Mierzyna oraz kontynuacja trasy w ulicy Szafera do pętli Krzekowo. Ponadto lista obejmuje także inne projekty.

Tramwaj na Łasztowni, 26 Kwietnia i drugi etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Jak mówi nam Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji, miasto planuje także budowę trasy tramwajowej na Łasztowni, trasę tramwajową w ciągu ulic Sosabowskiego i Taczaka, nowe torowisko w ciągu ulicy 26 Kwietnia oraz drugi etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

– Poza budową nowych tras miasto ma również potrzeby remontowe obecnych torowisk. Z tych największych to m.in: torowisko w ciągu ul. Mickiewicza i Torowisko w ciągu ulic Nabrzeże Wieleckie-Jana z Kolna-Łady-Firlika-Stalmacha-Dębogórskiej-Światowida-do pętli Gocław – dodaje Zieliński.

Rzecznik wskazuje, iż dla większości projektów nie ma jeszcze opracowanej dokumentacji projektowej, więc trudno mówić o konkretnych rozwiązaniach, a tym bardziej o potencjalnych kosztach budowy każdej z tras.

Trasa na Łasztownię po nowym Moście Kłodnym

Nowa trasa na Łasztowni ma korzystać z istniejącego torowiska w ciągu ulicy Nabrzeże Wieleckie, następnie ma biec po Moście Kłodnym, który zostanie wybudowany tuż obok trasy Zamkowej, a dalej tory zostaną ułożone na Łasztowni, tak aby połączyć się z torowiskiem w ulicy Energetyków. Więcej o samym zadaniu pisaliśmy kilka miesięcy temu. Aktualnie trwa budowa nowego ronda na ulicy Energetyków, gdzie widać już pierwsze zarysy nowej trasy.

Kolejnym zadaniem, jakie chce realizować miasto jest budowa torowiska od drugiego etapu trasy na Szafera, a więc od pętli na Krzekowie do ulicy Sosabowskiego. Tory miałyby biec w dalszym biegu właśnie tą ulicą, a dalej wzdłuż ulicy Taczaka do 26 kwietnia. Ponadto miasto chce także wprowadzić tramwaj na ulicę 26 Kwietnia. Kilka miesięcy temu Piotr Zieliński przekazał nam, iż koncepcja dla tego odcinka mówi o trasie w ulicy 26 Kwietnia i Santockiej, a przystanek końcowy w formie krańcówki miałby powstać na ulicy Kaliny. W takim przypadku trasa ta musiałaby być obsługiwana taborem dwukierunkowym. W tym momencie w Szczecinie są… 4 takie tramwaje. Dziś rzecznik dodaje, iż koncepcji na trasę w tej ulicy jest kilka, oczywiście poza połączeniem z trasą z kierunku Sosabowskiego/Taczaka, a jej ostateczny kształt będzie dopiero określony.

Przedłużenie trasy szybkiego tramwaju

Ostatnim z nowych pomysłów jest przedłużenie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

– W wyniku konsultacji społecznych mieszkańcy opowiedzieli się za realizacją wariantu przebiegającego najbliżej osiedli mieszkalnych – od pętli Turkusowa przez ulicę Pszenną, Łubinową, Struga do Kijewa. Konsultacje były punktem wyjścia do dalszych opracowań – mówił nam we wrześniu 2020 roku Piotr Zieliński.

Inwestycje zależne od dostępności środków zewnętrznych

– Potrzeb jest dużo i każde z tych zadań jest ważne. Całościowo są to setki milionów złotych. Ich realizacja będzie jednak uzależniona od możliwości budżetowych Miasta, jak również od możliwości pozyskania środków zewnętrznych – czy to środków z UE czy krajowych. Czekamy na uruchomienie programów dofinansowań. Wtedy też dowiemy się o jakie środki możemy się starać i w konsekwencji, które zadania będziemy chcieli zrealizować w pierwszej kolejności. – zakończył rzecznik miasta ds. inwestycji.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Szczecin: Powstaje ogromna pętla Pomorzany ze 100-metrowymi peronami

Przestrzeń

W Szczecinie trwa przebudowa torowiska na Pl. Zwycięstwa

Komunikacja

W Szczecinie trwa przebudowa torowiska na Pl. Zwycięstwa

Redakcja/inf. pras. 24 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Szczecin: Powstaje ogromna pętla Pomorzany ze 100-metrowymi peronami

Przestrzeń

W Szczecinie trwa przebudowa torowiska na Pl. Zwycięstwa

Komunikacja

W Szczecinie trwa przebudowa torowiska na Pl. Zwycięstwa

Redakcja/inf. pras. 24 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5