ZDiTM w Szczecinie otworzył oferty w powtórzonym przetargu na obsługę części linii autobusowych w tym roku, na których do tej pory jeździł PKS Szczecin. Zgodnie z przewidywaniami jedyną ofertę złożył PKS Szczecin, choć nadal przekracza ona założenia budżetowe.
Pierwszy przetarg dotyczył obsługi kilkunastu linii (dziennych, nocnych i na żądanie) przez cały 2019 r.
Jedyną ofertę złożył PKS Szczecin, dotychczasowy przewoźnik, który zaoferował 18,5 mln zł brutto wobec zaplanowanego budżetu, wynoszącego 14,9 mln zł. Przetargiem były zainteresowane
inne podmioty, ale jego warunki w zasadzie wykluczały start innych graczy.
Obecny przetarg siłą rzeczy zakłada krótszy okres świadczenia usługi, bo rok już trwa. Zaplanowano ok. 2,23 mln wozokilometrów. Przewoźnik musi zapewnić 44 autobusów różnych długości w ruchu, a do pięć pojazdów rezerwowych. Przewoźnik powinien rozpocząć świadczenie usług po ośmiu tygodniach, ale zamawiający premiuje zadeklarowanie krótszego terminu.
Dzisiaj (5 lutego) minął termin składania ofert. Ponownie wystartował jedynie PKS, który zaoferował 15,92 mln zł brutto. Ponownie kwota ta przekracza założenia zamawiającego, który planował wydać 13,36 mln zł. Przewoźnik zaoferował stawkę za wozokilometr na poziomie 6,87 mln zł, za wozogodzinę – 120,60 zł, wozogodzinę dyżuru rezerwy – 119,00 zł oraz za komunikację zastępczą – 9,00 zł.
Wobec przedłużającego się procesu wyboru wykonawcy
na razie jeździ PKS Szczecin w oparciu o zeszłoroczną umowę.