Tramwaje Szczecińskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy nadwozi, elementów i podzespołów umożliwiających zmontowanie dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Zgodnie z przewidywaniami wystartował jedynie Modertrans, który już wcześniej dostarczał do Szczecina tramwaje w częściach”, które do tej pory objawiały się pod postacią Moderusów Beta. Producent musi zapewnić niemal gotowe i połączone ze sobą człony z zamontowaną instalacją elektryczną, osadzone już na wózkach.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa do siedziby zamawiającego nowych nadwozi dla dwóch tramwajów – w postaci połączonych razem jego członów, polakierowanego w barwach zamawiającego, z wklejonymi szybami, zamontowaną instalacją elektryczną podłączoną do wszystkich urządzeń elektrycznych i elektronicznych, sklejką podłogową zakrywającą całą podłogę wraz z korytem kablowym bez uskoków, wykładziną podłogową, poszyciem ścian bocznych i sufitu, osadzonego na nowych, kompletnych wózkach tramwajowych. Długość tramwaju określono na 28-32 m. Udział niskiej podłogi, liczony jako powierzchnia dla pasażerów stojących, powinien wynosić 25-50%. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (7 lutego) minął termin składania ofert. Zgodnie z oczekiwaniami wystartował jedynie Modertrans, który wycenił roboty zlecenie na 15,242 mln zł brutto. Mieści się to w budżecie zamawiającego, który wynosi 15,646 mln zł brutto. Rozstrzygnięcie wydaje się więc formalnością.
Pierwsza dostawa powinna zostać wykonana w ciągu 160 dni od zawarcia umowy. Na drugi pojazd przeznaczono 220 dni. Na całe zamówienie przeznaczono 280 dni. Zakup jest
częścią projektu unijnego. Jednocześnie zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu, jeśli środki publiczne nie zostaną przyznane.
Szczecin ma już doświadczenie w zamawianiu składaków. Po mieści jeździ obecnie osiem Moderusów Beta, z czego cztery w wersji dwukierunkowej. To wyczerpywało w dużej mierze inwestycje taborowe Tramwajów Szczecińskich – spółka
nie wspomina o planach zakupu innych nowych pojazdów.