Tramwaje Szczecińskie otworzyły oferty w przetargu przedłużenie ul. Szafera w kierunku Krzekowa i Sosabowskiego. Zakres robót przewiduje rozbudowę układu drogowego oraz budowę łącznika tramwajowego między istniejącą pętlą Krzekowo a pętlą na Os. Zawadzkiego (etap II i III). O zamówienie ubiega się czterech wykonawców.
Etap II inwestycji zakłada rozbudowę układu drogowego ul. Szafera do Żołnierskiej, a etap III – od Żołnierskiej do Sosabowskiego. Przewidziano układ dwóch jezdni po dwa pasy ruchu – z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach.
Zakres prac tramwajowych obejmuje tylko tzw. etap II. Torowisko zostanie poprowadzone środkiem, pomiędzy jezdniami ul. Szafera. Przewidziano linię dwutorową. W ramach I etapu rozbudowy Szafera dociągnięto już tory do wysokości skrzyżowania z ulicą Modrą i Szafera. Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jednią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej. Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego. Na skrzyżowaniu Szafera z Żołnierską powstanie pełen węzeł rozjazdowy z krótkim wyprowadzeniem torów w kierunku Sosabowskiego (ta ślepo zakończona końcówka pomyślana jest o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej – wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia). Na dalszym odcinku rozbudowywanego układu drogowego pozostanie rezerwa na torowisko.
Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy. Na skrzyżowaniu z ul. Klonowica wybudowany zostanie nowy węzeł rozjazdowy z rozbudową wjazdu w ul. Klonowica do dwóch torów – za skrzyżowaniem dwa tory zamienią się w jeden tor. Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości. Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h. Jak wyliczają Tramwaje Szczecińskie, wybudowanych zostanie blisko 2000 metrów toru pojedynczego, trzy przystanki autobusowo-tramwajowe, jeden tramwajowy i dwie zatoki autobusowe. Schematy tutaj.
Dzisiaj (26 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Konsorcjum firm Tormel i Stanled I wyceniło prace na 101,781 mln zł, Budimex – 102,870 mln zł, Strabag – 105,791 mln zł, ZUE – 123,800 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 90,891 mln zł.
Aby rozstrzygnąć postępowanie, zamawiający będzie musiał zdecydować o ewentualnym dołożeniu środków. O wyborze zdecydują cena (60%), okres obowiązywania rękojmi (20%), doświadczenie kierownika budowy (20%). Na realizację przeznaczono 24 miesiące.
Obszar prac torowych wyróżniony turkusowymi przerywanymi liniami, mat. TSz