Szczecin rozbudowuje sieć tramwajową – otwarto już torowisko na Arkońskiej, trwa budowa trasy na Szafera. W tej perspektywie unijnej miasto chce zrealizować projekt modernizacji torowisk. Przygotowany jest przetarg na przebudowę infrastruktury na terenie Nowego Miasta. Dodatkowo jeszcze w tej perspektywie wybudowany zostanie nowy odcinek torowiska na Łasztowni w ramach przebudowy dróg na Międzyodrzu.
W lipcu uruchomiono nowy odcinek torowiska tramwajowego
w ciągu ul. Arkońskiej. Połączył on pętlę Las Arkoński z Wojska Polskiego. Teraz trwa budowa dalszego odcinka – trasy wzdłuż Szafera z pętlą przy Netto Arenie. Obecnie trwa też przebudowa pętli Głębokie oraz węzła Wyszyńskiego w centrum miasta. Oddano już do użytku przebudowane torowisko na pl. Szarych Szeregów.
Szczecin ma ambitne plany związane z wyczekiwaną dalszą modernizacją torowisk tramwajowych. Rozstrzygnięty został niedawno przetarg na
przebudowę infrastruktury od Pl. Żołnierza Polskiego do pętli Niebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego, Matejki i Piłsudskiego (do pl. Rodła).
Na tym jednak plany modernizacyjne nie kończą się. Przebudowane ma zostać torowisko na Kolumba. – Zmodernizowane zostaną także tory na ulicy Nowej. Przy wiadukcie kolejowym powstanie dodatkowy zakręt w relacji Nowa – Most Długi (w obu kierunkach). Nowe będą też tory na Nabrzeżu Wieleckim. Modernizacja obejmie też ciąg torów za ul. Kolumba, czyli na ul. Chmielewskiego i Smolańskiej z przebudową pętli Pomorzany. W tym samym kontrakcie znajdzie się modernizacja torów całej ulicy Powstańców Wielkopolskich. Trwają przygotowania do przetargu – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Szczecin przygotowuje też projekt przebudowy układu drogowego na Międzyodrzu. – Torowisko na Łasztowni miałoby przebiegać od rozjazdu na ul. Energetyków wzdłuż ul. Władysława IV do Mostu Kłodnego i dalej do układu torowego na ul. Nabrzeże Wieleckie Jana z Kolna. – mówi Zieliński. Właśnie rozpisano przetarg na I etap prac. Na ich wykonanie przeznaczono 24 miesiące.
– Docelowy układ torowy powstanie wraz z budową Mostu Kłodnego. W ramach realizowanej teraz inwestycji, przebudowany zostanie fragment użytkowanego torowiska wzdłuż ulicy Energetyków. Na planowanym rondzie znajdzie się rozjazd, który poprowadzi tory do włączenia ich w ul. Władysława IV. Z uwagi na krótki fragment, będzie to na ten moment odcinek nieużytkowany.ą. Drugi etap będzie realizowany najwcześniej ok. roku 2023 – dodaje rzecznik.
Docelowy układ torowy, mat. UM Szczecin