Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.
Przedmiotem zamówienia – w podziale na części – jest zakup 10 elektrobusów przegubowych oraz czterech solówek. Autobusy przegubowe o długości 17,5-18 m mają pomieścić min. 120 osób, w tym co najmniej 35 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi otwieranych do wewnątrz to 2-2-2-2.
Napęd powinien składać się z jednego bądź kilku silników elektrycznych, gwarantujące „pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim”. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Pojemność magazynów energii musi wynosić co najmniej 180 kWh, a wymagany zasięg to 120 km. Założono ładowanie wolne plug-in ładowarką o mocy 120 kW oraz szybkie – pantografowe o mocy 400 kW.
Autobus jednoczłonowy o długości 11,8-12,5 powinien mieścić min. 75 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi otwieranych do wewnątrz to 2-2-2. Podobnie jak w przegubach, napęd powinien składać się z jednego bądź kilku silników elektrycznych, gwarantujące „pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim”. Układ napędowy powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry. Pojemność magazynów energii musi wynosić co najmniej 120 kWh, a wymagany zasięg to 120 km. Założono ładowanie wolne plug-in ładowarką o mocy 120 kW oraz szybkie – pantografowe o mocy 400 kW.
W obu przypadkach wejście do autobusu powinno znaleźć się na wysokości maks. 340 mm. Naprzeciwko drugich drzwi powinno znaleźć się miejsce przystosowane do przewozu wózków, rowerów itp. Wymagane jest wydzielone i oznakowane miejsce dla psa przewodnika. Wymagane są przesuwne okna, klimatyzacja oraz ogrzewanie elektryczne, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, wyświetlacze LED i LCD, system automatycznych zapowiedzi, monitoring z kamerami zewnętrznymi, kasowniki.
Termin składania ofert mija 22 maja. Startować mogą firmy, które wykażą dla I części, że zrealizowały minimum dwie dostawy obejmujące co najmniej pięć autobusów o napędzie elektrycznym o długości 18 metrów (+/- 1 m) albo jedną dostawę dziesięciu autobusów. W drugiej części – minimum dwie dostawy obejmujące co najmniej dwa autobusy o napędzie elektrycznym o długości 12 metrów (+/- 1 m) albo jedną dostawę obejmującą co najmniej cztery elektrobusy. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (15%), gwarancja całopojazdowa (15%), pojemność magazynu energii (10%).
Na realizację zamówienia przeznaczono 480 dni, jednak nie wcześniej niż po 430 dniach. Zamawiający wymaga, by udział towarów i usług z rynku unijnego bądź krajów, z którymi UE ma umowy o równym traktowaniu, przekraczał 50%. Zakup jest możliwy dzięki programowi Zielony Transport Publiczny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.