Organizator komunikacji miejskiej w Szczecinie, a więc ZDiTM, rozstrzygnął przetarg na obsługę ponad 30 linii autobusowych. Dzięki temu przez kolejny rok normalnie funkcjonować będzie komunikacja miejska oraz podmiejska. Samorządy opłacające połączenia musiały znaleźć ponad 17 milionów złotych.
Kilka tygodni temu
pisaliśmy o tym, że Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, odpowiadający za organizację połączeń komunikacji miejskiej i podmiejskiej na terenie stolicy Pomorza Zachodniego, otworzył oferty w postępowaniu na świadczenie usług przewozowych na ponad 30 liniach autobusowych. Jedyna złożona oferta, autorstwa PKS Szczecin, przekraczał budżet organizatora o ponad 17 milionów złotych. Nie było więc pewne czy postępowanie uda się rozstrzygnąć.
– Linii, które ma po ewentualnym podpisaniu umowy prowadzić PKS jest ponad 30, dlatego też dążymy do tego by przetarg został rozstrzygnięty. Obecnie wszystkie 3 gminy, których dotyczy przetarg (Szczecin, Dobra, Kołbaskowo) szukają w swoich budżetach miejskich brakujących środków na obsługę linii z przetargu. Obecnie przewozy prowadzone są na podstawie umowy uzupełniającej z 2022 z terminem obowiązywania do końca stycznia 2023 – do czasu rozstrzygnięcia przetargu – mówiła ówcześnie rzeczniczka ZDiTM Szczecin, Hanna Pieczyńska.
Samorządom udało się ostatecznie wygospodarować brakujące środki, dzięki czemu organizator mógł zawrzeć umowę na świadczenie usług przewozowych. PKS chciał zrealizować zadanie za niecałe 52 miliony złotych brutto. Co ważne, umowa opiewa na przewozy tylko na jeden rok, a więc na obecny, 2023. Na pytanie o to dlaczego organizator nie rozpisał przetargu na dłuży okres, Pieczyńska odpowiedziała, że zależy to od decyzji gmin finansujących połączenia.
Szczecin tak jak większość miast w Polsce
boryka się też z brakami motorniczych oraz kierowców, co skutkowało ograniczeniem częstotliwości kursowania większości tramwajów, z 12 do 15 minut. Tramwaje Szczecińskie zapewniają, że starają się przeciwdziałać tej sytuacji, lecz jest to długotrwały proces.