Zachodniopomorski Szczecinek ogłosił właśnie kolejny już przetarg na dostawę pięciu elektrobusów. Dwa poprzednie zostały unieważnione z powodu wysokości ofert, jakie samorząd otrzymał w ramach prowadzonych postępowań. Czy za trzecim razem Szczecinkowi uda się kupić pięć kolejnych autobusów zasilanych energią elektryczną?
Gmina Szczecinek jest jednym z
beneficjentów programu Zielony Transport Publiczny, z którego otrzyma ponad 11 mln złotych, z czego ponad 8,5 w formie bezzwrotnej dotacji. Dzięki wspomnianym środkom miasto chce zakupić pięć autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami. Dwa poprzednie
przetargi zostały unieważnione, głównie z powodu wysokości ofert, przekraczających budżet Szczecinka. Teraz samorząd podjął więc kolejną próbę zakupu pojazdów.
Przedmiot zamówienia jest niezmienny i dotyczy zakupu pięciu nowych autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów, które będą w pełni niskopodłogowe. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego minimum 22 na miejscach siedzących a 6 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Napęd ma zapewnić centralnie umieszczony silnik elektryczny bądź też silniki elektryczne zamontowane w osi napędowej, a minimalna moc jednostki napędowej ma wynosić minimum 160 kW. System napędowy ma być wyposażony w mechanizm rekuperacji energii. Zasięg autobusów na jednym ładowaniu ma wynosić co najmniej 240 kilometrów. Pojazdy będą ładowane za pomocą złącza plug-in z pięciu mobilnych ładowarek, które mają zostać dostarczone wraz z autobusami. Ładowarki mają mieć zdolność ładowania autobusów z mocą 40 lub 80 kW.
Preferowany układ drzwi to 2-2-2. W autobusach znajdzie się ogrzewanie, klimatyzacja, a także monitoring oraz system informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają też z ładowarek USB do swoich urządzeń mobilnych.
Ponadto Szczecinek chce też zakupić pięć mobilnych ładowarek do ładowania pojazdów.
Przedmiot umowy ma zostać zrealizowany w ciągu 11 miesięcy od dnia jej zawarcia. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum dwie dostawy po trzy nowe autobusy elektryczne każda, lub też jedną dostawę, opiewającą na co najmniej 5 elektrobusów.
O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, a także okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej - 30% oraz zasięg autobusu na jednym ładowaniu - 10%.