Nie tylko duże miasta kupują elektrobusy. W środę w Szczecinku zaprezentowano dziesięć bateryjnych autobusów od Ursus Busa, które pochodzą jeszcze z zeszłorocznego kontraktu. Właśnie zaczynają wozić pasażerów.
Dziesięć 12–metrowych ursusów City Smile w wersji bateryjnej to mniej więcej połowa lokalnej floty. Burmistrz Daniel Rak już zapowiedział, że kierunkiem jaki stoi przed miastem jest wymiana całego taboru, co wiązało by się z kupnem jeszcze piętnastu podobnych pojazdów. W środowej konferencji brał udział nowy burmistrz Szczecinka, ale też poprzedni – Jerzy Hardie–Douglas – który uruchomił program elektrobusowy.
Pojazdy trafiły do zachodniopomorskiego miasta z poślizgiem (pierwotny termin to
dziewięć miesięcy od daty podpisania umowy), ale ostatecznie inwestycję, współfinansowaną z funduszy unijnych, uda się rozliczyć do końca roku. Cała flota była zresztą do dyspozycji lokalnego przewoźnika już od końca listopada, autobusy jeździły jednak testowo.
12–metrowe autobusy City Smile 12LFE pomieszczą 73 pasażerów na 27 miejscach siedzących. Zgodnie z dokumentacją przetargową są wyposażone w pojemne baterie o minimum 200 kWh. W ramach przetargu Szczecinek zyskał też 10 ładowarek.
Nowe elektrobusy to nie jedyna nowinka transportowa w Szczecinku. Niedawno burmistrz Rak zapowiedział, że od września przyszłego roku pasażerowie Komunikacji Miejskiej w Szczecinku nie będą płacić za bilety. Budżet miasta ma to kosztować ok. 6 mln zł rocznie.