Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecińskie tramwaje z nową halą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Szczecińskie tramwaje z nową halą
fot. Tramwaje Szczecińskie
Tramwaje Szczecińskie mogą już korzystać z pierwszej zmodernizowanej hali w zajezdni tramwajowej Pogodno w al. Wojska Polskiego. Przed południem 12 maja pierwsze tramwaje wjechały do wyremontowanego obiektu, z którego po raz pierwszy w godzinach popołudniowego szczytu wyruszyły w trasy.

Firma ZUE SA z Krakowa będąca generalnym wykonawcą modernizacji zajezdni przekazała do eksploatacji pierwszą zmodernizowaną halę. Obecnie do dyspozycji spółki Tramwaje Szczecińskie jest pięć torów w odrestaurowanym zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków obiekcie.

W ciągu najbliższych dni do dyspozycji obsługi zajezdni będzie także przebudowany tor objazdowy. Wraz z udostępnieniem tej części zajezdni prace modernizacyjne rozpoczynają się w kolejnej hali. Z eksploatacji wyłączonych zostanie kolejnych pięć torów (o numerach 7–11). Prace potrwają około dwóch miesięcy. W tym etapie odrestaurowana będzie ta część obiektu, a także wymieniona sieć trakcyjna oraz torowisko.

W związku z przystąpieniem do kolejnego etapu przebudowy i ponownym brakiem możliwości wyjazdu z zajezdni w stronę Głębokiego zmieniona zostanie organizacja pracy zajezdni. Od 13 maja część porannych kursów wyjazdowych na trasie Spacerowa – Głębokie realizowana będzie ponownie przez zastępczą komunikację autobusową. Zmiany dotyczą kursów z przystanku Spacerowa o godz. 4:51, 5:06, 5:21, 5:36 (dni powszednie) oraz o godz. 5:09 i 5:29 (pozostałe dni). Kursy tramwajów linii 1 i 9 z pętli Głębokie będą realizowane bez zmian.

Modernizacja zajezdni Pogodno zakończy się jesienią. W ramach inwestycji zajezdnia jest gruntownie przebudowywana i dostosowywana do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Dobudowywany jest nowy dwudziesty pierwszy tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego. Wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane: łącznie zmodernizowanych zostanie 5 750 metrów toru pojedynczego. Część torów zyska nowe funkcje, np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych. Jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej. Miejsce na to urządzenie już zostało przygotowane.

Wykonawca poza wykonaniem prac budowlanych musi także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru). Zakres przebudowy obejmuje także prace rekonstrukcyjne wraz z przebudową i rozbudową istniejących budynków będących w większości pod opieką konserwatorską. Nowością będzie wybudowanie wiaty odstawczej o wymiarach ok. 62 x 96 m.

Wartość tego zadania wynosi 135 300 000 zł brutto. Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku. Zadanie to jest elementem realizowanego przez Miasto Szczecin projektu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”. Wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 zł (brutto) z czego dofinansowanie wynosi 131 170 000 zł (netto).


fot. Tramwaje Szczecińskie


fot. Tramwaje Szczecińskie


fot. Tramwaje Szczecińskie
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Przestrzeń

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 lutego 2016

Wrocław. Była zajezdnia tramwajowa, będzie muzeum historii miasta

Przestrzeń

Olsztyn bez zajezdni autobusowej, ale z placem postojowym. To wystarczy?

Przestrzeń

Warszawa. Stacja Kontroli Pojazdów na Ostrobramskiej gotowa

Komunikacja

Szczegóły remontu hali dla częstochowskich hybryd

Przestrzeń

Zobacz również:

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Przestrzeń

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 lutego 2016

Wrocław. Była zajezdnia tramwajowa, będzie muzeum historii miasta

Przestrzeń

Olsztyn bez zajezdni autobusowej, ale z placem postojowym. To wystarczy?

Przestrzeń

Warszawa. Stacja Kontroli Pojazdów na Ostrobramskiej gotowa

Komunikacja

Szczegóły remontu hali dla częstochowskich hybryd

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5