PKP SA ogłosiły nowy przetarg na projekt i budowę sześciu nowych dworców systemowych. Miałyby one stanąć przy liniach nr 2 (Dębe Wielkie), 3 (Kornelin, Nowy Tomyśl) i 7 (Garwolin, Łaskarzew Przystanek), zastępując w niektórych przypadkach istniejące dworce. W poprzednim postępowaniu wpłynęła jedna oferta, w dodatku przewyższająca znacznie oczekiwania finansowe PKP SA.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez PKP SA, jest zaprojektowanie i wybudowanie typowych dworców systemowych w sześciu lokalizacjach na terenie województwa wielkopolskiego i mazowieckiego. We wszystkich lokalizacjach miałyby stanąć większe wersje z wydzieleniem w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą i zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym. Dworce miały być wyposażone w niewielką wieżę zegarową.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Termin składania ofert mija 23 listopada. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono do 70 tygodni. To już trzecie podejście do budowy dworców. W pierwszym, większym przetargu na te konkretne lokalizacje nie było chętnych. W drugim przetargu, w którym wydzielono sześć wystartowała jedynie Grupa Fewaterm z Chojnika, która zaproponowała na 36,3 mln zł brutto. Budżet zamawiającego wynosił 18,6 mln zł brutto. Inny przetarg, na 20 dworców systemowych, pozostaje nierozstrzygnięty. Tam również
oferty przekraczają kosztorys.