PKP SA otworzyły oferty w przetargu na budowę dworca Olsztyn Główny. Zastąpi on istniejący, modernistyczny budynek dworca pamiętający przełom lat 60. i 70. XX w. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów.
Przedmiotem zamówienia jest budowa dworca Olsztyn Główny który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Budynek otrzyma charakterystyczną formę żagla. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze. Więcej o koncepcji piszemy
tutaj.
Pierwotnie termin składania ofert miał minąć w styczniu, ale był wielokrotnie przesuwany. Ostatecznie PKP SA otworzyły oferty dzisiaj (24 maja). Wystartowało sześć firm. F.B.I. Tasbud z Warszawy proponuje 65,389 mln zł brutto, poznański Torpol – 70,971 mln zł, konsorcjum firm Tym-Bud Zakład Remontowo-Budowlany z Pruszcza Gdańskiego i Ajm z Gdańska – 73,450 mln zł, Budimex z Warszawy – 82,821 mln zł, SKB Warszawa – 88,376 mln zł, Adamietz z miasta Strzelce Opolskie – 89,819 mln zł.
W budżecie określonym na kwotę 78,099 mln zł zmieściły się zatem trzy oferty. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 518 dni, czyli 74 tygodnie (nieco ponad 17 miesięcy).
Równolegle
trwa przetarg PKP PLK na kompleksową przebudowę stacji Olsztyn Główny. Oferty pierwotnie mieliśmy poznać w listopadzie zeszłego roku, ale termin jest wciąż przesuwany. W chwili obecnej na koniec maja, ale nie można tej daty traktować jako ostatecznej. W marcu wpłynęły odwołania, a
przeciążona Krajowa Izba Odwoławcza wciąż nawet nie wyznaczyła terminu ich rozpatrzenia.